Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
SLAO regler
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Vahca" data-source="post: 1085857" data-attributes="member: 160588"><p>Jag var faktiskt nära att köra på ett barn(typ 12års åldern) igår. Tur att en har kontroll på skidorna. Hen tittade inte alls uppåt utan bytte håll mitt i en sväng och började korsa halva backen för att ta sig till en förgrening. Helt ologiskt dessutom eftersom backarna gick till samma ställe.</p><p>Lyckades pressa ner hårt som fan och vände ca 10cm innan krock.</p><p>Hade jag inte haft mina nya, bra, pjäxor så hade det blivit krock... lite läbbigt ändå.</p><p></p><p>Och min sambo(brädåkare) bröt nyckelbenet nyligen, han väjade för en osäker åkare som bytte håll plötsligt utan att kolla uppåt(och som inte borde ha varit i den pisten alls). Min sambo hade hög fart och fick väja plötsligt, fick felskär och kraschade. Han valde ju det istället för att krocka, bröt nyckelbenet och den andra åkaren märkte väl knappt vad hens plötslig riktningsändring orsakade.</p><p></p><p>Klart den som kommer uppifrån har ansvar i huvudsak men vissa verkar ibland otroligt omedvetna om att andra människor finns i backen. Ingen aning om hur vi ska komma till rätta med problemet.</p><p></p><p>En annan sak jag sett apropå familjer som åker är föräldrar som byter sida på backen eller tar en annan förgrening än barnen. Jättefarligt, har sett det jättemycket nu och många av barnen tappar helt fokus på åkningen och letar efter föräldern istället...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vahca, post: 1085857, member: 160588"] Jag var faktiskt nära att köra på ett barn(typ 12års åldern) igår. Tur att en har kontroll på skidorna. Hen tittade inte alls uppåt utan bytte håll mitt i en sväng och började korsa halva backen för att ta sig till en förgrening. Helt ologiskt dessutom eftersom backarna gick till samma ställe. Lyckades pressa ner hårt som fan och vände ca 10cm innan krock. Hade jag inte haft mina nya, bra, pjäxor så hade det blivit krock... lite läbbigt ändå. Och min sambo(brädåkare) bröt nyckelbenet nyligen, han väjade för en osäker åkare som bytte håll plötsligt utan att kolla uppåt(och som inte borde ha varit i den pisten alls). Min sambo hade hög fart och fick väja plötsligt, fick felskär och kraschade. Han valde ju det istället för att krocka, bröt nyckelbenet och den andra åkaren märkte väl knappt vad hens plötslig riktningsändring orsakade. Klart den som kommer uppifrån har ansvar i huvudsak men vissa verkar ibland otroligt omedvetna om att andra människor finns i backen. Ingen aning om hur vi ska komma till rätta med problemet. En annan sak jag sett apropå familjer som åker är föräldrar som byter sida på backen eller tar en annan förgrening än barnen. Jättefarligt, har sett det jättemycket nu och många av barnen tappar helt fokus på åkningen och letar efter föräldern istället... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
SLAO regler
Tillbaka
Topp