Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
SLAO regler
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bohica" data-source="post: 1085971" data-attributes="member: 161446"><p>Problemet är nog inget man får bort. Lika lite som att lyckas få cyklister och fotgängare från att kasta sig ut framför bilar och lastbilar utan förvarning i blixthalka. Jag tycker bara det ska tryckas lite hårdare på att kasta en blick UPP i backen innan man startar, det är det nästan ingen som gör idag.</p><p></p><p>Och visst ska man ha marginal när man passerar, men pister är ibland smala, finns fler folk där, och såna här nötter står gärna mitt i backen. Sen när dom börjar åka så tar dom ju halva bredden med första slaget, så marginaler finns det inte så gott om alla gånger. Och man ska ju inte behöva stanna för varje person som står stilla i backen bara för att dom <strong>k a n s k e</strong> börjar åka ut framför näsan på dig utan att titta upp just när du råkar passerar. Då blir ju alla stillastående och till slut kan ingen åka.</p><p></p><p>Nä, mer tryck på uppsiktsregeln tycker jag, istället för att bara låta dom arrogant "hävda sin rätt" att skita i alla andra med ursäkten att dom som kommer uppifrån alltid har väjningsplikt.</p><p></p><p>Och det är inte ungarna som är problemet, utan de vuxna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bohica, post: 1085971, member: 161446"] Problemet är nog inget man får bort. Lika lite som att lyckas få cyklister och fotgängare från att kasta sig ut framför bilar och lastbilar utan förvarning i blixthalka. Jag tycker bara det ska tryckas lite hårdare på att kasta en blick UPP i backen innan man startar, det är det nästan ingen som gör idag. Och visst ska man ha marginal när man passerar, men pister är ibland smala, finns fler folk där, och såna här nötter står gärna mitt i backen. Sen när dom börjar åka så tar dom ju halva bredden med första slaget, så marginaler finns det inte så gott om alla gånger. Och man ska ju inte behöva stanna för varje person som står stilla i backen bara för att dom [b]k a n s k e[/b][i][/i] börjar åka ut framför näsan på dig utan att titta upp just när du råkar passerar. Då blir ju alla stillastående och till slut kan ingen åka. Nä, mer tryck på uppsiktsregeln tycker jag, istället för att bara låta dom arrogant "hävda sin rätt" att skita i alla andra med ursäkten att dom som kommer uppifrån alltid har väjningsplikt. Och det är inte ungarna som är problemet, utan de vuxna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
SLAO regler
Tillbaka
Topp