Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
SLAO regler
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jag_alskar_skidor" data-source="post: 1086001" data-attributes="member: 70347"><p>This! Folk som åker irrationellt, och inte tittar ens hjälpligt åt sidan. Det enda alternativet för att undvika några risksituationer där är att alla åker i söndagstempo, och det är imo inte realistiskt. Det är väldigt sällan jag blir omkörd i pisten, men ändå tittar jag alltid över axeln när jag byter riktning. Lite som döda vinkeln-check när jag byter fil med bilen.</p><p></p><p>Enda olyckan jag haft på senare tid var när jag körde in i en unge i Tväråvalvet, och där hävdar jag med en dåres envishet att felet var hans. (Ska bli kul att se om någon annan har en annan idé). </p><p>Som de flesta säkert vet kan man åka rätt enkelt vid sidan om pisten. Det är i normalfallet inga hinder att prata om, snön är hårt packad osv. Sedan är det ganska kraftiga vallar till backen, ibland i samma höjd men ibland och som där olyckan hände ligger backen lite lägre än sidorna vinklade så att man inte direkt ser vid sidan av pisten. Backen var ganska tom och ja, jag brände på rejält. Ur ingenstans flyger det fram en unge som tydligen kört fram och tillbaka i backen, hoppandes på kanten på vägen tillbaka till pisten. Fokus givetvis till 100% på snövallen, inte folket i backen. Visst, jag kom ovanifrån och jag körde på honom. Men vems var felet egentligen? Nu gick det efter omständigheterna väldig bra tack och lov.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jag_alskar_skidor, post: 1086001, member: 70347"] This! Folk som åker irrationellt, och inte tittar ens hjälpligt åt sidan. Det enda alternativet för att undvika några risksituationer där är att alla åker i söndagstempo, och det är imo inte realistiskt. Det är väldigt sällan jag blir omkörd i pisten, men ändå tittar jag alltid över axeln när jag byter riktning. Lite som döda vinkeln-check när jag byter fil med bilen. Enda olyckan jag haft på senare tid var när jag körde in i en unge i Tväråvalvet, och där hävdar jag med en dåres envishet att felet var hans. (Ska bli kul att se om någon annan har en annan idé). Som de flesta säkert vet kan man åka rätt enkelt vid sidan om pisten. Det är i normalfallet inga hinder att prata om, snön är hårt packad osv. Sedan är det ganska kraftiga vallar till backen, ibland i samma höjd men ibland och som där olyckan hände ligger backen lite lägre än sidorna vinklade så att man inte direkt ser vid sidan av pisten. Backen var ganska tom och ja, jag brände på rejält. Ur ingenstans flyger det fram en unge som tydligen kört fram och tillbaka i backen, hoppandes på kanten på vägen tillbaka till pisten. Fokus givetvis till 100% på snövallen, inte folket i backen. Visst, jag kom ovanifrån och jag körde på honom. Men vems var felet egentligen? Nu gick det efter omständigheterna väldig bra tack och lov. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
SLAO regler
Tillbaka
Topp