Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
SLAO regler
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jag_alskar_skidor" data-source="post: 1086004" data-attributes="member: 70347"><p>Haha för all del, diskussioner är alltid kul och du har jäkligt bra konstruktiva inlägg.</p><p></p><p>Ja, du har såklart en poäng med att man med fartövertaget ofta inte har några större problem. Däremot kör man kanske då om lite väl nära och kanske orsakar följdproblem, vilket bryter lite mot SAOLs regel nr 6. 10km/h är för övrigt väldigt snabbt i sidled i en vanlig backe, där någon går från att köra i mitten till att vika av ut mot kanten.</p><p></p><p>Nej jag lutar åt samma håll, men vad jag vet råder ingen allmän väjningsplikt för folk som ska in i en pist (även om skyltar ofta visar på det när två backar går ihop). Just där var vallen såpass hög och det lutade dessutom nedåt, så där kunde jag omöjligt se ungen förrän han i princip var i pisten. Frågan är också om man verkligen ska behöva ha uppsikt i periferin utanför backen? Men självklart, hade jag kört långsamt nog hade det aldrig hänt. Och jag kom ovanifrån, inget snack.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jag_alskar_skidor, post: 1086004, member: 70347"] Haha för all del, diskussioner är alltid kul och du har jäkligt bra konstruktiva inlägg. Ja, du har såklart en poäng med att man med fartövertaget ofta inte har några större problem. Däremot kör man kanske då om lite väl nära och kanske orsakar följdproblem, vilket bryter lite mot SAOLs regel nr 6. 10km/h är för övrigt väldigt snabbt i sidled i en vanlig backe, där någon går från att köra i mitten till att vika av ut mot kanten. Nej jag lutar åt samma håll, men vad jag vet råder ingen allmän väjningsplikt för folk som ska in i en pist (även om skyltar ofta visar på det när två backar går ihop). Just där var vallen såpass hög och det lutade dessutom nedåt, så där kunde jag omöjligt se ungen förrän han i princip var i pisten. Frågan är också om man verkligen ska behöva ha uppsikt i periferin utanför backen? Men självklart, hade jag kört långsamt nog hade det aldrig hänt. Och jag kom ovanifrån, inget snack. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
SLAO regler
Tillbaka
Topp