Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
slao reglerna och barn
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hasseman84" data-source="post: 1199115" data-attributes="member: 164310"><p>Om jag måste stanna så ställer jag mig väl synlig. Innan jag börjar att åka neråt igen så kollar jag alltid upp i backen och ser till att det är säkert att börja åka. </p><p>När jag kör om någon så gör jag det bakom dom. Brukar även säga till att jag befinner mig bakom, så att dom inte gör något oväntat. Jag brukar då göra en mycket större sväng än personen jag kör om och har en säkerhetsmarginal så att jag kan stanna ifall något oförutsett . Säger även till när omkörningen är färdig när personen kan se mig och tackar. </p><p>Någon som åker störtlopp rakt ner håller jag mig borta ifrån så gott jag kan. Det har hänt att jag har ropat på ungdomar och tonåringar att dom ska stanna eller bromsa.</p><p>Jag var i Isaberg förra säsongen. Några tonåringar som ska vara kaxiga och diskuterar om att åka en röd pist (från toppen). </p><p>Jag blandade mig in i deras diskussion och bad dom att INTE göra det. </p><p>Dom tyckte inte om det och svarade att jag inte vet hur duktiga dom är. </p><p></p><p>Men deras klädsel sa något helt annat. Jeans, vinterjacka av lite längre modell (typ Canada goose jacka), solglasögon, ingen hjälm, inga handskar. </p><p></p><p>Dom åkte upp till toppen endå. Jag stötte på dom ca 30 min senare mitt i den röda pisten. Dom visste inte hur dom skulle ta sig ner. Så jag sa till en liftvärd som skickade upp någon som kunde hämta dom med skoter. Jag stod nedanför backen o bara kollade på dom. Väl inne i värmestugan så var dom inte så kaxiga längre. </p><p>Så det är också en kategori som är farliga i pisten, att åka över sin kunskap.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hasseman84, post: 1199115, member: 164310"] Om jag måste stanna så ställer jag mig väl synlig. Innan jag börjar att åka neråt igen så kollar jag alltid upp i backen och ser till att det är säkert att börja åka. När jag kör om någon så gör jag det bakom dom. Brukar även säga till att jag befinner mig bakom, så att dom inte gör något oväntat. Jag brukar då göra en mycket större sväng än personen jag kör om och har en säkerhetsmarginal så att jag kan stanna ifall något oförutsett . Säger även till när omkörningen är färdig när personen kan se mig och tackar. Någon som åker störtlopp rakt ner håller jag mig borta ifrån så gott jag kan. Det har hänt att jag har ropat på ungdomar och tonåringar att dom ska stanna eller bromsa. Jag var i Isaberg förra säsongen. Några tonåringar som ska vara kaxiga och diskuterar om att åka en röd pist (från toppen). Jag blandade mig in i deras diskussion och bad dom att INTE göra det. Dom tyckte inte om det och svarade att jag inte vet hur duktiga dom är. Men deras klädsel sa något helt annat. Jeans, vinterjacka av lite längre modell (typ Canada goose jacka), solglasögon, ingen hjälm, inga handskar. Dom åkte upp till toppen endå. Jag stötte på dom ca 30 min senare mitt i den röda pisten. Dom visste inte hur dom skulle ta sig ner. Så jag sa till en liftvärd som skickade upp någon som kunde hämta dom med skoter. Jag stod nedanför backen o bara kollade på dom. Väl inne i värmestugan så var dom inte så kaxiga längre. Så det är också en kategori som är farliga i pisten, att åka över sin kunskap. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
slao reglerna och barn
Tillbaka
Topp