Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
slao reglerna och barn
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hasseman84" data-source="post: 1199500" data-attributes="member: 164310"><p>Bra tanke du nämner. Volymen. Volymen är inte på högsta volym.</p><p>Jag kan föra en konversation med någon annan utan att pausa eller ta ur lurarna från hörselgången (inears lurar). Om jag behöver ta av mg dom så måste jag ta av mig hjälmen först.</p><p>men det var lite pill med att hitta en lämplig volym då jag har skaffat en ny telefon.</p><p>Men det var samma pill med den gamla telefonen med första gången innan jag hittade en lämplig volym.</p><p>Men jag fick en lämplig volym.</p><p>Jag startade en tråd här på Freeride om det. Det finns dom som vill köra på fullt ös i lurarna och hitta sitt "flyt" i backen. Jag fattar vitsen med det då det är gött att dra på bra musik i lurarna på hög volym. Jag gör det varje gång då jag tar bussen in till stan (Göteborg) eller är på gymmet.</p><p>Men jag åkte in till stan för att hitta "inears" specifikt för att ha i pisten och som släpper igenom mycket bakgrundsljud. Sen att dom var billiga och fungerar väldigt bra i pisten är ju bara bra.</p><p>Men jag undrar lite hur mycket av uppmärksamheten som kan försvinna på individer i pisten ner när man har en hög volym och har ett bra "flyt" så att man inte hör speciellt mycket runt sin omgivning.</p><p>Nu skall man ha bra koll om sin omgivning i alla backar men jag har alltid lite extra koll i framför allt Gröna och Blå backar då det är i dom backarna man oftast stöter på nybörjare.</p><p></p><p></p><p></p><p>Är det många Ryssar i Åre?</p><p>Själv har jag bara varit där 2 gånger.</p><p>Rätta mig om jag har fel, men det är väl inte så många Ryssar som kan Engelska?</p><p></p><p></p><p></p><p>De där att han har blivit påkörd av någon onykter/drogpåverkad person är för JÄ**IGT (ursäkta språket) Hade det varit mitt barn så vet jag inte riktigt vad jag skulle ha gjort. Om jag var själv så skulle jag givetvis sett till att mitt barn inte hade skadat sig. Men om jag hade haft med mig nån annan person som kan ta hand om barnet så skulle jag gett mig på personen (inte med våld men endå hålla kvar honom och krävt om ID handling. Hade han visat id handling så skulle jag ta ett kort på id handlingen och bett/krävt ett telefonnummer till honom. Hade sen ringt dagen efter och pratat med honom och se vad han har o säga nu nr han är nykter.</p><p>Om barnet är oskadd så hade jag inte gort så mycket mer än att han skulle be om ursäkt.</p><p>Hade han ingen ID handling eller vägrat så hade jag hållt kvar honom tills polis eller om det finns ordningsvakt eller annan person som har rätt att kräva hans id handling fått komma till platsen. Och sen så skulle han blivit avvisad från backen. Om han har hyrskidor så skulle dessa omhändertas så fort han kommer till sitt boende. Och liftkortet skulle också omhändertas/spärras omgående så att han inte kan åka mer skidor under resterande tiden av skidresan.</p><p>Om jag inte mins fel så måste han väl stanna och styrka sin identitet om det sker en olycka eller kollision och att någon blir skadad och sen så har väl jag rättigheten att hålla kvar personen tills t.ex Polis har kommit dit.</p><p>Men jag har inga barn än.</p><p>Som du säger så skall alkoholen tas efter avslutad skiddag.</p><p>Jag brukar ta med mig lite alkoholhaltiga drycker när jag är iväg på en skidresa.</p><p>Men alkoholen dricker jag tillsammans med middagen som jag ALLTID äter efter avslutad skiddag.</p><p>Men det är något jag alltid frågar mig själv, men jag kommer troligtvis aldrig att få något svar. varför åker man iväg på en skidresa? Att supa eller för att åka skidor?</p><p>Jag hade önskat att dom inte serverar någon alkohol innan dom har stängt backarna. Men då tar ju folk med sig egen alkohol och då kanske dm börjar dricka redan vid lunch. Och sen så tjänar dom riktigt stora pengar på den alkohol dom säljer samt att det lockar fler gäster med bra live musik</p><p></p><p>Hoppas att inte denna situationen har gett sig på honom psykiskt så han inte vill åka mer skidor. För på filmen så är han riktigt grym skidåkare och han har verkligare koll. Tänk om alla skulle bli lika bra uppfostrade i skidbacken oavsett ålder så hade det sett mycket bättre ut i pisterna.</p><p>Hade jag sett honom i skidbacken så skulle jag sänka min hastighet så att jag på ett säkert sätt köra förbi honom. Om det är lite trångt så hade jag frågat honom om jag kan åka förbi, så att han är redo att jag kan komma lite nära honom. Hellre vara extra tydlig eller att inte säga något alls.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hasseman84, post: 1199500, member: 164310"] Bra tanke du nämner. Volymen. Volymen är inte på högsta volym. Jag kan föra en konversation med någon annan utan att pausa eller ta ur lurarna från hörselgången (inears lurar). Om jag behöver ta av mg dom så måste jag ta av mig hjälmen först. men det var lite pill med att hitta en lämplig volym då jag har skaffat en ny telefon. Men det var samma pill med den gamla telefonen med första gången innan jag hittade en lämplig volym. Men jag fick en lämplig volym. Jag startade en tråd här på Freeride om det. Det finns dom som vill köra på fullt ös i lurarna och hitta sitt "flyt" i backen. Jag fattar vitsen med det då det är gött att dra på bra musik i lurarna på hög volym. Jag gör det varje gång då jag tar bussen in till stan (Göteborg) eller är på gymmet. Men jag åkte in till stan för att hitta "inears" specifikt för att ha i pisten och som släpper igenom mycket bakgrundsljud. Sen att dom var billiga och fungerar väldigt bra i pisten är ju bara bra. Men jag undrar lite hur mycket av uppmärksamheten som kan försvinna på individer i pisten ner när man har en hög volym och har ett bra "flyt" så att man inte hör speciellt mycket runt sin omgivning. Nu skall man ha bra koll om sin omgivning i alla backar men jag har alltid lite extra koll i framför allt Gröna och Blå backar då det är i dom backarna man oftast stöter på nybörjare. Är det många Ryssar i Åre? Själv har jag bara varit där 2 gånger. Rätta mig om jag har fel, men det är väl inte så många Ryssar som kan Engelska? De där att han har blivit påkörd av någon onykter/drogpåverkad person är för JÄ**IGT (ursäkta språket) Hade det varit mitt barn så vet jag inte riktigt vad jag skulle ha gjort. Om jag var själv så skulle jag givetvis sett till att mitt barn inte hade skadat sig. Men om jag hade haft med mig nån annan person som kan ta hand om barnet så skulle jag gett mig på personen (inte med våld men endå hålla kvar honom och krävt om ID handling. Hade han visat id handling så skulle jag ta ett kort på id handlingen och bett/krävt ett telefonnummer till honom. Hade sen ringt dagen efter och pratat med honom och se vad han har o säga nu nr han är nykter. Om barnet är oskadd så hade jag inte gort så mycket mer än att han skulle be om ursäkt. Hade han ingen ID handling eller vägrat så hade jag hållt kvar honom tills polis eller om det finns ordningsvakt eller annan person som har rätt att kräva hans id handling fått komma till platsen. Och sen så skulle han blivit avvisad från backen. Om han har hyrskidor så skulle dessa omhändertas så fort han kommer till sitt boende. Och liftkortet skulle också omhändertas/spärras omgående så att han inte kan åka mer skidor under resterande tiden av skidresan. Om jag inte mins fel så måste han väl stanna och styrka sin identitet om det sker en olycka eller kollision och att någon blir skadad och sen så har väl jag rättigheten att hålla kvar personen tills t.ex Polis har kommit dit. Men jag har inga barn än. Som du säger så skall alkoholen tas efter avslutad skiddag. Jag brukar ta med mig lite alkoholhaltiga drycker när jag är iväg på en skidresa. Men alkoholen dricker jag tillsammans med middagen som jag ALLTID äter efter avslutad skiddag. Men det är något jag alltid frågar mig själv, men jag kommer troligtvis aldrig att få något svar. varför åker man iväg på en skidresa? Att supa eller för att åka skidor? Jag hade önskat att dom inte serverar någon alkohol innan dom har stängt backarna. Men då tar ju folk med sig egen alkohol och då kanske dm börjar dricka redan vid lunch. Och sen så tjänar dom riktigt stora pengar på den alkohol dom säljer samt att det lockar fler gäster med bra live musik Hoppas att inte denna situationen har gett sig på honom psykiskt så han inte vill åka mer skidor. För på filmen så är han riktigt grym skidåkare och han har verkligare koll. Tänk om alla skulle bli lika bra uppfostrade i skidbacken oavsett ålder så hade det sett mycket bättre ut i pisterna. Hade jag sett honom i skidbacken så skulle jag sänka min hastighet så att jag på ett säkert sätt köra förbi honom. Om det är lite trångt så hade jag frågat honom om jag kan åka förbi, så att han är redo att jag kan komma lite nära honom. Hellre vara extra tydlig eller att inte säga något alls. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
slao reglerna och barn
Tillbaka
Topp