Sleddogs snowskate, WTF är dom seriösa.....

dom hänger i flottsbro hela tiden och kör sånna, fast, kan väl säga att dom som kör dom är lite speciella av sig...

Japp, jag är helt seriös i det här. Kommer en hel del bilder vid slutet av sänsongen. Stört roliga att åka på.

Line traveling circus har kört med sånna i ett avsnitt :)

ser sjukt ostabilt ut men fan va roligt det är att kolla på xD

HAHAHA xD Såg precis ett inslag om Sled Dogs på Expressen TV! Fattar tyvärr inte hur man ska länka det men klicka runt lite på expressen.se så hittar ni det nog :)

hade en riktigt dålig dag i backen här i geilo men sen dök en riktig truedude upp i parken med sånna där och det gjorde min dag kan jag säga

Ang sleddogs & jibskate:

Har ni någonsin tänkt på vad det är som gör att ni utvecklas som åkare, eller varför man inte slutar och börjar med kontorsarbete eller något annat ovettigt?

Jo..så här är det:
"Genom att prova något nytt."

Om jag bara åker på ett par timglas med radie 20 hela livet hur utvecklande tror ni att det är?

Genom att våga vara oseriös/lekfull/vilja lära tar man hästkliv i åkningen!

Men det är många som har för mycket stolthet eller för begränsad världsbild att göra detta vilket enbart leder till kontorsarbete av okänd anledning.

Prova att be en sådan här bön (till den enda guden=skidguden):

Okej den där åker på såna... om jag hade ett par såna/sån under fötterna hur grymt skulle jag då inte schredda? Amen. ..nej Ankarlift ska de va.

När man väl provar är man med i det "andra laget" och plötsligt tycker man att det är det rätta och känner gemenskap med alla som åker på samma sak. Dessutom får man nya uppfattningar och tekniker och har grymt kul genom att prova något nytt.

Exempel: provade snowboard tillsammans med ett proffs -97. Det gav mig en surfkänsla för åkningen som jag inte hade innan, vilket snabbt ledde till en jätte mycket bättre åkning och en önskan om korta breda twintip skidor med bara 13 meter svängradie att schredda med.
Testa nya gränser är också något fantastiskt, jag provade snowblades när det var nytt. Har du någonsin försökt köra super-g i brant alpterräng med dessa, då vet du att det är svårt. Ännu svårare är djup skogs-offpist... men det är en annan historia.
Vad jag vill säga är att genom att bli riktigt bra på något annat gör att man utvecklar nya tekniker till den vanliga åkningen. I det här fallet kortsvängar i 120 km/h, sjukt sweet.

Eder - Crash and die hard.

Senast ändrad:
NiklasLundberg sa:
Ang sleddogs & jibskate:

Har ni någonsin tänkt på vad det är som gör att ni utvecklas som åkare, eller varför man inte slutar och börjar med kontorsarbete eller något annat ovettigt?

Jo..så här är det:
\\\\\\\"Genom att prova något nytt.\\\\\\\"

Testa nya gränser är också något fantastiskt, jag provade snowblades när det var nytt. Har du någonsin försökt köra super-g i brant alpterräng med dessa, då vet du att det är svårt. Ännu svårare är djup skogs-offpist... men det är en annan historia.
Vad jag vill säga är att genom att bli riktigt bra på något annat gör att man utvecklar nya tekniker till den vanliga åkningen. I det här fallet kortsvängar i 120 km/h, sjukt sweet.

Eder - Crash and die hard.
Jajebox Niklas, du har så rätt. Våga för att vinna.

När jag startade den här tråden menade jag inte att folk inte ska prova nya saker, men kan absolut förstå att folk blir lite tveksamma. Tyckte bara att sleddogs såg allmänt flummiga ut, men absolut skulle jag prova om jag fick...

Jag själv har ägt både snowblades och snowboard i ungdomens år, men har dock inte riktigt fastnat för det. Men det har absolut gett mig annorlunda synvinklar på hur man kan åka. T.ex. snowboarden, att stå snett mot backen var en lustig känsla. För närvarandet har jag ett par fetingar till puder och ett par telemark till pist/tur. Började med telemark denna vinter, sjukt roligt och har utvecklats massor, nästa steg blir telemark i puder, det ska ju vara lite utmaning :-).

PS.
Började åka longboard förra sommaren, det kan jag rekommendera.
DS.

Tillbaka
Topp