Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Slit o slängskidor, åka med kidsen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snej" data-source="post: 1252666" data-attributes="member: 13307"><p>Kommer du aldrig att åka ngt som du själv vill samma dag som du har grabben i backen eller har du då tänkt att släpa med två par skidor varje dag och byta när/om det ges tillfälle att åka ngt själv?</p><p></p><p>Håller inte riktigt med om att det ska vara så kort och lätt som möjligt, då kan du ju lika gärna köra på snowblades. Jag kör QST92 i 177 (är själv 172/63) som "pappaskida". Den modellen har funkat alldeles ypperligt att lära två barn att åka skidor i såväl backe som rodelbanorna i skogen och har den fördelen att de är helt ok bra att åka iväg och ta några åk på egen hand utan att behöva känna att jag skulle haft ngt annat under fötterna.</p><p></p><p>Och kom för allt i världen ihåg att det är vi vuxna som begränsar barnens kunskap, inte de själva så låt honom prova på det han vill prova på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snej, post: 1252666, member: 13307"] Kommer du aldrig att åka ngt som du själv vill samma dag som du har grabben i backen eller har du då tänkt att släpa med två par skidor varje dag och byta när/om det ges tillfälle att åka ngt själv? Håller inte riktigt med om att det ska vara så kort och lätt som möjligt, då kan du ju lika gärna köra på snowblades. Jag kör QST92 i 177 (är själv 172/63) som "pappaskida". Den modellen har funkat alldeles ypperligt att lära två barn att åka skidor i såväl backe som rodelbanorna i skogen och har den fördelen att de är helt ok bra att åka iväg och ta några åk på egen hand utan att behöva känna att jag skulle haft ngt annat under fötterna. Och kom för allt i världen ihåg att det är vi vuxna som begränsar barnens kunskap, inte de själva så låt honom prova på det han vill prova på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Slit o slängskidor, åka med kidsen
Tillbaka
Topp