Slopestyle klart för OS

Slopestyle klart för OS
För de som tycker om att tävla tror jag det kan vara positivt då det förmodligen kommer frambringa fler seriösa tävlinga/uttagningar i de flesta länder, plus att det blir nån rolig sport att se på TV i alla fall!

Slopestyle klart för OS
Det är folket inom sporten som motsträvar utveckling som förstör sporten inte att sporten kommer med i OS.
OS har aldrig gjort snowboardåkningen dåligt, tvärt om, fått mycket mer uppmärksamhet och liknande.
Detta kommer väl fortfarande innebära att folket som vill åka med "steeze" och inte slänga tripplar överallt kan det?!
Jävla tjatande om detta, ni kommer bli glada när ni ser Tom åka i Sochi!

Slopestyle klart för OS
Spiken i kistan eller ett stort steg framåt? Två frågor som garanterat båda har sina anhängare. Argumenten är många och kommer att pratas brett om i många år framtill 2014 på olika forum. Till att börja med skulle jag bara vilja konstatera att jibbing nu officiellt är en sport och inget annat. Ingår det i OS programmet borde det ju rimligtvis vara en sport per definition och inte en subkultur eller dylikt. Där tycker jag den största förändringen ligger, helt plötsligt är det en sport.

Vad ska man då tycka om att det är en sport? Ja vad är skillnaden emot idag. Folk är sponsrade till höger och vänster och måste leva upp till sina kontrakt för att få behålla dom. VM var i år och det var en rad personer som ställde upp där som jag inte trodde skulle göra det. Anledningen var inte att dom trodde på det själva utan gjorde det för sina sponsorer. För att visa att dom gör rätt för de pengar som dom får utbetalda genom att ge maximalt med media utrymme för sina sponsorer. Vi ser redan nu en högre grad av engagemang bland alla PROS, det sommartränas till höger och vänster. Springs i backar och lyfts skrot i mörka lokaler när solen lyser ute. Det går inte längre att bara vinna en tävling på talang, det måste till mer om du ska hålla dig där uppe.

Kevin Rolland som dominerat halfpipen totalt i år kör ett klassiskt alpin upplägg på sin träning. Han har tränare och kör mer som ett lag. Det är inte slump att han är så bra som han är. Oavsett vad som sker med OS och VM kommer vi fortfarande se glädjen i skidåkningen i backarna. Vissa åker för att det är roligt andra åker för att det är en satsning. Det har det varit länge med den övriga alpina cirkusen. Inte fan har alla en ambition att göra mellan käppar utan mer att ha det roligt i backarna. Låt folk ha sina olika prioriteringar och var glada att alla inte tänker lika. Skidåkning handlar om olika saker för olika människor och det är bara att inse det. Visa vill tävla i OS vissa kommer inte att vilja det.

Det som jag tycker är mest intressant är att se vem som kommer att vara skidåkningens Terje!

Tillbaka
Topp