Sluta romantisera om säsongslivet!

Totalt jävla meningslöst inlägg..är vi på denna sida missbrukare så är fanemej alla på vår jord det på ngt sätt. Alla har ju sin grej som håller livsgnistan vid liv, eller?

den agressiva tonen i många av svaren tycker jag tyder på att jag inte var helt snett ute i liknelsen med missbruk.

Centralbyrakraten: Hur bröt du dig ur? hur räddade du din ekonomi? Kan du inte skriva några rader om det.
Lasternas summa är konstant, har jag hört, ( kanske bäst att du skippar de grövsta grejerna för att få igenom inlägget)

Den här diskussionen är intressant eftersom den tvingar oss att rannsaka vårt liv och värderingar. Självklart måste vi få ha hobbys och fritidsintressen men vi får samtidigt inte glömma bort att det finns mer i livet än enbart skidåkning. Skidindustrin försöker göra skidåkning till en livsstil coh vi nappar naturligtvis på imagen direkt utan att fråga oss varför. Sen är det ju självklart bättre att identifiera sig med friluftsliv och sunt sportande snarare än det destruktiva beteende som så många andra anammar. Grejen är ju bara att inte göra det till ett missbruk utan hålla vår kära hobby på en rimlig nivå (t ex att inte parasitera på hårt arbetande skattebetalare för att njuta av puder). Oavsett vad ni tycker om tråden så har den åtminstone tvingat er till självrannsakan, kontemplation och slipning av argument

Jo Karma, håller med dig, skidindustrin lever på oss och spottar ut oss när de inte behöver oss längre.
När det gäller slipandet av argument däremot är jag väl inte jätteimponerad. Undrar hur "skit på dig" såg ut innan sista genomläsningen.

Nja, som sagt jag är ju inte helt clean ännu och hoppas faktiskt att jag aldrig kommer att bli det. Skidåkning är bland roligaste som finns och det vill jag inte vara utan.

Det blir ganska tråkiga rader om hur jag kommit ur missbruket, jag träffade inte Jesus, inte heller tog mitt liv en vändning efter någon hemsk olycka eller sånt som man läser om i Aftonbladets söndagsbilaga. Jag kom helt enkelt till insikt att det finns fler värden i livet men genom att bo på en skidort som är tillräckligt stor för att kunna leva ett normalt liv kan jag kombinera skidåkningen med allt annat som livet erbjuder. Det funkar för mig, kanske inte för andra.

Men jag har oftat undrat om jag inte skulle fått mer ut av mitt skidintresse genom att ha ett "normalt" liv och sedan ta ut mina semesterveckor då det finns snö bland fjäll och alper.

HeLium, Ville har redan skrivit ungefär mina tankar så läs och fundera.

Jefla säsongare som inte vill dela med sig på skidorterna, precis som en alkis inte delar med sig av flaskan. Du har nog fanimej rätt. ;)

klockren tråd ville-vessla
ja tror att de finns lite för många personer på denna sajt som inte har vuxigt upp riktigt, av olika anledningar.
ja menar, tänk efter är skidåkning verkligen hela era liv? speciellt dom som fortfarande e tonåringar (som jag för övrigt), ni har inte ens råd eller chans att försörja er själva om ni nu skulle "leva för skidåkningen" just nu. sluta tro.

ja håller med om att skidåkning är ett beroende på alla dess sätt. men de är helt klart utan tvekan inte alls lika farligt som andra missbruk (ur medicinsk syn).

klockren come-back på allas svar ville-vessla.

sluta ta allt så allvarligt på denna sida. ni säger att ni tycker att man ska njuta av livet, leva fullt ut och all sånt skit. men hur kul ede att göra de om man ska vara så allvarlig hela tiden? de handlar helt enkelt om att ni inte kan ta kritik när det handlar om ngt som ni tycker om. finns bara ett ord för va ni behöver göra CHILLA

peace, love and irony

Låter som att du e en fett tråkig svensk som inte vågar ta för sig av vad livet erbjuder för äventyr !

men vist skaffa du jobb, flickvän och villa volvo osv, akta din 40 -års kris du få sen.

vet inte hur gammal du e, men antingen e du allmänt rädd eller så har du fått tillräckligt med äventyr och träffat tillräckligt nytt folk för att bli tung svenne.. hajj !

Tillbaka
Topp