Små boots

fiffileijnen

Ny medlem
Små boots
jag har köpt ett par skor som e för små fick hjälp av en kille som jobbar på top12 i malmö när jag var där. Han sa att mina dvärgfötter skulle passa i ett par stl 38 skor eftersom inte burton gjorde några skor med stl 39 i modellen freestyle.
Han var helt övertygad att mina fötter inte skulle vara för stora för skorna jag provade ett par tribute som var i stl 38 (hade inga freestyle stl 38 inne) tog ur inenrskon och han kände och sa att det är lugnt dom tänjer sig en halv cm och då borde dom vara perfekta. Jag bestälde ett par burton freestyle stl 38 av han- Fick dom hemskickade nån vecka senare tyckte dom var lite trånga men tänkte att dom tänjer väll sig som han sa.
Var ute och provade skorna och brädan igår då det kommit en cm puder här i skåne och man måste ju så fort man har minsta chans ta den... Jag hade på mig skorna i en timme nsörade dom väl men inte för hårt sen fick jag ont i fötterna tog av mig skorna och kunde knappt känna mina tår.
Var tvungen att vänta i ca 5 min innan jag kunde köra hem för jag kände inte om jag gasade eller inte nu ikväll har jag försökt värma skorna och sen ha på mig dom men det verkar inte hjälpa gör fortfarande jävligt ont efter 15 min.

Jag undrar om nån kan hjälpa mig kan man gå in och fixa skorna på nått vis eller e det bara till att köpa nya och försöka sälja dom här snabbast möjligt.

MVH Den blåögde dvärgfoten

Små boots
""Har du 38 vanligtvis på skor?
Som jag förstår det har du det.""

Saken är den att det tar tid innan dem blir uttöjda. Jag köpte ett par Burton ION 8.5 efter att ha börjat prova 9.5 som är min vanliga storlek. Mina fötter är precis 9.5 enligt längdmallen. Killen jag pratade med hade ION själv och körde en hel storlek mindre än hans fötter. Han sa att första två dagarna skulle bli ett helvete, men eftersom jag säsongar var jag noga med att inte köpa för stora. Efter ca: 6 hela skiddagar började dem kännas ganska bra. Men första dagarna domnade tårna såfort jag spände i bootsen i bindningarna. Kramp i fötterna som satan dessutom. Trodde på allvar att det inte KAN vara rätt att det ska vara så tight. Efter en vecka satt dem som gjutet!! Tårna tar fortfarande i där fram men det trycker inte så mycket att dem domnar.

MEN, ska du bara åka några dagar här och där finns det kanske ingen anledning att köra så små. Tycker faktiskt att du ska försöka få byta/sälja dem mot några lite större. Får du inte MÅNGA åkdagar är det ingen idee för dig att vänta tills dem töjer sig.

Good luck man!

Små boots
Var lite arg och trött igår när jag skrev däför ser det bara ut som en röra nu när jag läser det :)

jag har 39 i mina vanliga skor och jag gick ner en hel storlek som du...

Jag ska åka till val disere vara där i 2 mån och inte jobba så jag hoppas att jag kommer få många åkdagar ska prova som du sa en vecka eller så om det inte funkar eller går alls får jag helt enkelt köpa nya eller byta

tack så mycket för hjälpen uppskattas verkligen man letar ju alltid efter perfektion

MVH Dvärgfot

Små boots
Du ska ju inte lita på försäljarna i skåne när de gäller skidutrustning. ujuj

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp