"Små" hjälmar

frelinarn

Ny medlem
"Små" hjälmar
Tjena freeride, undrar om någon vet ngn modell som ser liten ut. Var inne i en affär idag och provade hjälmar och behövde ha XL, provade specifikt Red HiFi som såg så jäääävla stor ut! Så om ngn vet ngn modell som ser liten ut(eller så är de hifi som ser stor ut ) så skulle jag vara tacksamm, tror jag har 60-62 eller så. Drygt med stort huvud :(

"Små" hjälmar
kolla Sweet Trooper, den är ganska "slimmad" (d.v.s. mindre yttermått) om man jämför med många andra hjälmar. tror att Poc Receptor bug är lite mindre/ser mer slimmad ut också.

"Små" hjälmar
har tyvärr en red hifi och den är kopiös, köpte den innan jag hade nån form av stil, som tur är är den för liten så ska köpa ny :D:D::D

"Små" hjälmar
har tyvärr en red hifi och den är kopiös, köpte den innan jag hade nån form av stil, som tur är är den för liten så ska köpa ny :D:D::D

"Små" hjälmar
Det vanligaste felet de flesta gör är att prova bara hjälmen, dvs. utan goggles och skidjacka vilket gör att det ser ut som att man har ett ollon på huvudet. Dra upp kragen på jackan och på med ett par goggles så ser det genast mycket bättre ut.

"Små" hjälmar
Hade faktiskt med mina goggles och jackan i affären. Mina crowbars som annars ser ganska stora ut(eller är hyffsat stora) såg också dem sjukt små ut! Ska kolla upp de andra hjälmarna! Tack för svaren so far!

Tillbaka
Topp