Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Småbarn på bräda i lift
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Destroyer157" data-source="post: 1297107" data-attributes="member: 190005"><p>Pappa här med barn som jag kört i knapplift. Det absolut enklaste, i min mening, är att barnet ställer sig mellan dina ben och kramar tag i ditt främre ben som är fastspänt i bindningen, bakre benet är ju löst. Sedan tar du barnets bräda under någon av armarna (jag föredrar främre armen då det är lättast att ta tag i knappliften med bakre armen), och sedan håller du i barnets ryggsäck (om denne har en sån) med bakre armen samtidigt som du har knappliften under armhålan, på det sättet låser du även fast knappliften genom att du håller barnet med bakre handen. </p><p></p><p>Kanske låter lite komplicerat, men det är väldigt smidigt och går snabbt när man får in snitsen, jag och min 4.5 åring körde runt så en hel vecka i sälen över jul utan att ramla en enda gång.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Destroyer157, post: 1297107, member: 190005"] Pappa här med barn som jag kört i knapplift. Det absolut enklaste, i min mening, är att barnet ställer sig mellan dina ben och kramar tag i ditt främre ben som är fastspänt i bindningen, bakre benet är ju löst. Sedan tar du barnets bräda under någon av armarna (jag föredrar främre armen då det är lättast att ta tag i knappliften med bakre armen), och sedan håller du i barnets ryggsäck (om denne har en sån) med bakre armen samtidigt som du har knappliften under armhålan, på det sättet låser du även fast knappliften genom att du håller barnet med bakre handen. Kanske låter lite komplicerat, men det är väldigt smidigt och går snabbt när man får in snitsen, jag och min 4.5 åring körde runt så en hel vecka i sälen över jul utan att ramla en enda gång. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Småbarn på bräda i lift
Tillbaka
Topp