Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Smala stighudar på breda skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 84555" data-attributes="member: 13861"><p>Helt klart, kasta dom gamla och köpt nytt. Allt annat är stendumt.</p><p></p><p>Däremot skulle jag vilja gå lite emot gubbfan, även om du har breda skidor skulle jag föredra någonting som fixerar/och spänner hudarna baktill på skidan. Kan bli nog så jävligt om du går en längre tur med mycket av och på med hudarna då det är lätt hänt att dom blir fuktiga och fäster sämre efter hand, en fix baktill löser det problemet ganska enkelt. Visst, går du bara en enkel tur där du inte tar av hudarna alls innan du åker ner igen spelar det mindre roll men på längre/hårdare turer kan det spara dig sjukt mycket besvär och svordomar.</p><p></p><p>Har också lite svårt att förstå mig på det här eviga hemfixandet och trixandet som telemarks och turfascister ständigt ska hålla på med. Köp ett par bra, oskurna hudar. Se bara till att toppöglan passar dina brätten och kostar dom ett par hundringar mer, so what, drick några bira mindre på krogen nästa helg istället. Skär till dom med den medföljande kniven, montera på bakfixen. Ready, set, go.</p><p></p><p>Uppför är tråkigt, snorigt, jobbigt, förjävligt, krångligt, kallt, svettigt och alldeles sjukt kul när du kommer upp till toppen eller sitter på afterskin med en bira i näven och några tusen fallhöjdsmeter i benen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 84555, member: 13861"] Helt klart, kasta dom gamla och köpt nytt. Allt annat är stendumt. Däremot skulle jag vilja gå lite emot gubbfan, även om du har breda skidor skulle jag föredra någonting som fixerar/och spänner hudarna baktill på skidan. Kan bli nog så jävligt om du går en längre tur med mycket av och på med hudarna då det är lätt hänt att dom blir fuktiga och fäster sämre efter hand, en fix baktill löser det problemet ganska enkelt. Visst, går du bara en enkel tur där du inte tar av hudarna alls innan du åker ner igen spelar det mindre roll men på längre/hårdare turer kan det spara dig sjukt mycket besvär och svordomar. Har också lite svårt att förstå mig på det här eviga hemfixandet och trixandet som telemarks och turfascister ständigt ska hålla på med. Köp ett par bra, oskurna hudar. Se bara till att toppöglan passar dina brätten och kostar dom ett par hundringar mer, so what, drick några bira mindre på krogen nästa helg istället. Skär till dom med den medföljande kniven, montera på bakfixen. Ready, set, go. Uppför är tråkigt, snorigt, jobbigt, förjävligt, krångligt, kallt, svettigt och alldeles sjukt kul när du kommer upp till toppen eller sitter på afterskin med en bira i näven och några tusen fallhöjdsmeter i benen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Smala stighudar på breda skidor?
Tillbaka
Topp