Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Smala stighudar på breda skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 84557" data-attributes="member: 13861"><p>Turfascist borde helt klart läggas till i nästa utgåva av SAOL:</p><p></p><p>turfascist - flåshurtig skidgående person, mestadels hemmahörande i fjäll eller högalpin miljö. Specifika kännetecken är klädstilen som bäst kan beskrivas som för miljön konservativ, dvs anorack i borstat bomullstyg med tillhörande knickers alternativt modernare sådan i mer högteknologiska material. Andra vägledande kännetecken är ryggsäck packad med termos innehållande varm dryck, antingen kokkaffe eller choklad, samt apelsin och smörgås. Huvudinställningen hos en person av denna kategori är att uppförsgången är hela njutningen och den efterföljande nedförsåkningen enbart är av ointressant natur och i det närmaste att betrakta som ett nödvändigt ont. Observera att denna grupp ej har något gemensamt med högerextrema efterföljare till Mussolinis forna diktatur i Italien.</p><p></p><p>Njuta av naturen? Det boror väl på var man går det. Går för fort? Hehehe, inte ens sportslig. Har man blivit omsprungen av ett gäng galna italienare upp mot Passage de Serret du Savon så får man en annan bild av hur det är att ha bråttom uppför.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 84557, member: 13861"] Turfascist borde helt klart läggas till i nästa utgåva av SAOL: turfascist - flåshurtig skidgående person, mestadels hemmahörande i fjäll eller högalpin miljö. Specifika kännetecken är klädstilen som bäst kan beskrivas som för miljön konservativ, dvs anorack i borstat bomullstyg med tillhörande knickers alternativt modernare sådan i mer högteknologiska material. Andra vägledande kännetecken är ryggsäck packad med termos innehållande varm dryck, antingen kokkaffe eller choklad, samt apelsin och smörgås. Huvudinställningen hos en person av denna kategori är att uppförsgången är hela njutningen och den efterföljande nedförsåkningen enbart är av ointressant natur och i det närmaste att betrakta som ett nödvändigt ont. Observera att denna grupp ej har något gemensamt med högerextrema efterföljare till Mussolinis forna diktatur i Italien. Njuta av naturen? Det boror väl på var man går det. Går för fort? Hehehe, inte ens sportslig. Har man blivit omsprungen av ett gäng galna italienare upp mot Passage de Serret du Savon så får man en annan bild av hur det är att ha bråttom uppför. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Smala stighudar på breda skidor?
Tillbaka
Topp