Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Smalben
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JooockeT" data-source="post: 609613" data-attributes="member: 16196"><p>Finns många trådar om detta så det finns många fler tips redan i dom.</p><p></p><p>Nu vet inte jag hur mycket du åker men det som har hjälpt mig är att starta säsongen lite lugnare, jag vet att de är svårt när säsongen precis kommit igång och man vill åka så mycket som möjligt. Men om inte smalbenen liksom vilken annan muskel som helst får vila och bygga upp sig så är de inte så konstigt att man får ont efter ett tag. </p><p>Sen när det var som värst så hade jag klippt bitar av sittunderlägg som jag la mellan smalbenen och pjäxorna, vilket hjälpte en hel del.</p><p>Som alla andra skriver också så är mjuka pjäxor till stor hjälp, träning så klart, finns specialgjutna inlägg man kan köpa att lägga mellan pjäxa och smalben, hörde nån som sa att vissa har nån muskel i skenbenet som inte alla har, och dom har mycket lättare att få ont i smalbenen. Finns tydligen puckelpiståkare som opererar bort den muskeln, men det känns ju lite over kill för en vanlig dödlig.</p><p></p><p>Men som sagt, läs i andra trådar, finns sjukt mycket bra tips.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JooockeT, post: 609613, member: 16196"] Finns många trådar om detta så det finns många fler tips redan i dom. Nu vet inte jag hur mycket du åker men det som har hjälpt mig är att starta säsongen lite lugnare, jag vet att de är svårt när säsongen precis kommit igång och man vill åka så mycket som möjligt. Men om inte smalbenen liksom vilken annan muskel som helst får vila och bygga upp sig så är de inte så konstigt att man får ont efter ett tag. Sen när det var som värst så hade jag klippt bitar av sittunderlägg som jag la mellan smalbenen och pjäxorna, vilket hjälpte en hel del. Som alla andra skriver också så är mjuka pjäxor till stor hjälp, träning så klart, finns specialgjutna inlägg man kan köpa att lägga mellan pjäxa och smalben, hörde nån som sa att vissa har nån muskel i skenbenet som inte alla har, och dom har mycket lättare att få ont i smalbenen. Finns tydligen puckelpiståkare som opererar bort den muskeln, men det känns ju lite over kill för en vanlig dödlig. Men som sagt, läs i andra trådar, finns sjukt mycket bra tips. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Smalben
Tillbaka
Topp