Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Smalben
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="perschan" data-source="post: 609634" data-attributes="member: 50156"><p>FEL FEL FEL! </p><p></p><p>Det är ett vanligt misstag många gör. Det handlar om att ha rätt stans och komma fram i plösen. Jag har haft problem med benhinnorna i några år och under mina första säsonger så fick jag tips om att spänna så hårt det går. Men när min flickvän var iväg på träningsläger i Frankrike förklarade hennes tränare att det är ett vanligt och STORT misstag för den som har ont i benhinnorna. Man hamnar i en rakare position och får mer bakvikt som bidrar till sämre förmåga att ligga på skär, vilket i sin tur gör att du lätt sladdar och "hackar" sönder benhinnorna. </p><p>Knäpp pjäxan ordentligt på nederdelen av foten och träna in din rätta, framåtlutande, position med smalbenen tryckta konstant i plösen istället. Har du en pjäxa som passar din fot och en bra teknik så ska det inte vara några problem att få till åkningen med en väldigt löst knäppt pjäxa, och då menar jag första hacket på spännet.</p><p></p><p>Jag har nu äntligen efter flera års irriterade benhinnor och även smalbensfrakturer(vilket blir produkten av avslitna benhinnor) lyckats köra konstant i en månad utan att känna nån smärta. Jag änvänder fortfarande gelpads på benen mest för säkerhets och gammal vanas skull.</p><p></p><p>Så släpp på spännerna och ligg stabilt så långt fram i plösen du bara kan. Utlsitna benhinnor tar ca 6 veckor att återställa, inge kul för en skdåkare...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="perschan, post: 609634, member: 50156"] FEL FEL FEL! Det är ett vanligt misstag många gör. Det handlar om att ha rätt stans och komma fram i plösen. Jag har haft problem med benhinnorna i några år och under mina första säsonger så fick jag tips om att spänna så hårt det går. Men när min flickvän var iväg på träningsläger i Frankrike förklarade hennes tränare att det är ett vanligt och STORT misstag för den som har ont i benhinnorna. Man hamnar i en rakare position och får mer bakvikt som bidrar till sämre förmåga att ligga på skär, vilket i sin tur gör att du lätt sladdar och "hackar" sönder benhinnorna. Knäpp pjäxan ordentligt på nederdelen av foten och träna in din rätta, framåtlutande, position med smalbenen tryckta konstant i plösen istället. Har du en pjäxa som passar din fot och en bra teknik så ska det inte vara några problem att få till åkningen med en väldigt löst knäppt pjäxa, och då menar jag första hacket på spännet. Jag har nu äntligen efter flera års irriterade benhinnor och även smalbensfrakturer(vilket blir produkten av avslitna benhinnor) lyckats köra konstant i en månad utan att känna nån smärta. Jag änvänder fortfarande gelpads på benen mest för säkerhets och gammal vanas skull. Så släpp på spännerna och ligg stabilt så långt fram i plösen du bara kan. Utlsitna benhinnor tar ca 6 veckor att återställa, inge kul för en skdåkare... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Smalben
Tillbaka
Topp