Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Smalben...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bjorsi" data-source="post: 1067032" data-attributes="member: 153681"><p>För tre år sedan hade jag ett helvete med benhinnorna, det var inte skidrelaterat, hade ökat min löpträningsmängd i alltför rask takt. Hade en punkt på högerbenet där det kändes som om någon körde en spik genom benet varje gång jag satte ner foten när jag sprang (kan ha varit en lättare stressfraktur)</p><p></p><p>Gick till en naprapat och fick lite tips, efter 3 månaders vila, excentriska tåhävningar och mycket stretching kunde jag börja löpträna igen.</p><p>Stretcha länge, minst 30 sekunder per muskelgrupp. </p><p>Många missar den djupa vadmuskeln vid stretch, detta leder till att muskeln drar ihop sig, blir stel och påverkar övriga muskler i benen. </p><p></p><p>Här finns ett gäng bra stretchövningar, framförallt "Vaderna 2" var det som räddade mig.</p><p><a href="http://aktivtraning.se/traning/lopning/lopartips/6-viktiga-stretchovningar-for-lopare" target="_blank">stretchövningar</a></p><p></p><p>En annan grej som funkar bra är triggerpunkt-massage, gör satans ont men drar igång cirkulationen ordentligt i musklerna. Detta är smidigt att göra med en foamroller. </p><p></p><p>Som sagt, detta hjälpte mig och förhoppningsvis funkar det för andra med.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bjorsi, post: 1067032, member: 153681"] För tre år sedan hade jag ett helvete med benhinnorna, det var inte skidrelaterat, hade ökat min löpträningsmängd i alltför rask takt. Hade en punkt på högerbenet där det kändes som om någon körde en spik genom benet varje gång jag satte ner foten när jag sprang (kan ha varit en lättare stressfraktur) Gick till en naprapat och fick lite tips, efter 3 månaders vila, excentriska tåhävningar och mycket stretching kunde jag börja löpträna igen. Stretcha länge, minst 30 sekunder per muskelgrupp. Många missar den djupa vadmuskeln vid stretch, detta leder till att muskeln drar ihop sig, blir stel och påverkar övriga muskler i benen. Här finns ett gäng bra stretchövningar, framförallt "Vaderna 2" var det som räddade mig. [url=http://aktivtraning.se/traning/lopning/lopartips/6-viktiga-stretchovningar-for-lopare]stretchövningar[/url] En annan grej som funkar bra är triggerpunkt-massage, gör satans ont men drar igång cirkulationen ordentligt i musklerna. Detta är smidigt att göra med en foamroller. Som sagt, detta hjälpte mig och förhoppningsvis funkar det för andra med. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Smalben...
Tillbaka
Topp