Smidigaste vägen till Björnrike?

Swoora

Ny medlem
Hallo!
Har nu lyckats få tag på en stuga inte långt ifrån Björnrike Centrat och nu gäller det att börja leta transport dit :)
Vi är då ett gäng på ca 6 pers så alternativen är tåg eller hyrbil.
Men det var mer tågfrågan jag ville ha hjälp med. Tanken är att vi ska vara framme i Björnrike den 29/12 och utresan sker från Stockholm. Har försökt leta lite på nätet men har inte hittat några klockrena resvägar.
De alternativ jag har sett är det tåg till:
-Östersund
-Röja
-Mora
och sen med buss till Björnrike.

Är det någon som gjort resan med tåg och har tips på vilken väg som är bäst, smidigast osv?

Tack för hjälpen!
//Swoora

Dagtåg Stockholm – Vemdalen
Den 22 december startar reguljärtrafik med ett dagligt tåg från Stockholm
via Mora till Röjan station.
Till samtliga tågavgångar och ankomster till Röjan station ansluter Vemdalens lokalbusstrafik som tar dig till Vemdalens samtliga tre skidområden.
Finns att läsa på skistar VEemdalen

Dessutom går det direktbuss från cityterminalen 6 timmar med buss tror jag

fredric84 sa:
Till samtliga tågavgångar och ankomster till Röjan station ansluter Vemdalens lokalbusstrafik som tar dig till Vemdalens samtliga tre skidområden.

Jo jag såg det, tänkte på lite mer alternativa vägar om det antingen säljer slut eller att något annat problem dyker upp. Så att om någon har fler tips är det bara att lägga upp!

Funkar inte tåg eller buss får du väl ta hyrbil.
Går ju att flyga till Sveg och Östersund men det kan vara omständigt med anslutningar

Swoora sa:
fredric84 sa:

Jo jag såg det, tänkte på lite mer alternativa vägar om det antingen säljer slut eller att något annat problem dyker upp. Så att om någon har fler tips är det bara att lägga upp!
Förstår inte problemet. Om du redan vet att/när du/ni skall åka är det ju bara att boka billjetterna så fort dom släpps?

Tåg till röjan eller eventuellt östersund! Från röjan är det inte långt alls och från Östersund har du väl ca 10 mil till vemdalen + den sista lilla biten till björnrike. Mora är ett skitdåligt alternativ. Härjedalingen (buss) går även från stockholm och stannar i sveg (ev. ännu närmare).

Det absolut smidigaste sättet om du inte har egen bil, är att använda dig av de nya dagtågen som går från Sthlm. När du väl ankommit till Röjan hoppar du bara på bussen som kör hela vägen fram till Björnrike Centrat. Det är en sträcka på ca 3,5 mil.

Väl på plats kan du enkelt använda dig av den till årets säsong, väldigt utökade, lokalbussen. Fler avgångar och fler hållplatser gör det enkelt för er utan bil. Lokalbussen skall denna säsong öka från 3000 till 12000 körda mil.

Du kan få mer info på www.skistar.com/vemdalen

När biljetterna släpps kommer du även kunna boka och hitta info på www.bokatag.se

E

Snödjup

Tillbaka
Topp