Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Smith Chromapop eller Oakley Prizm
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="henkos" data-source="post: 1091674" data-attributes="member: 30281"><p>Jag körde med Chromapop förra säsongen, växlar mellan linserna everyday och storm. Tjejen kör Oakley med sapphire, jade och hi-pink så har jämfört alla lite snabbt. Ögon uppfattar olika så högst personligt vad man föredrar..</p><p>Men min favorit för mörka nordiska förhållanden är Smith storm. Denna ger grymt bra kontraster i flatljus och är lite mörkare än Oakleys hi-pink vilken jag tycker är för ljus i flatljus dagtid. Kvällstid funkar säkert hi-pink bättre men då bör man ändå använda en klar lins.</p><p>I solsken tyckte jag inte det var någon större skillnad mellan everyday och sapphire.</p><p></p><p>Skulle hur som helst rekommendera att byta till de nya kontrasthöjdande linserna jämfört mot de gamla vanliga, oavsett tillverare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="henkos, post: 1091674, member: 30281"] Jag körde med Chromapop förra säsongen, växlar mellan linserna everyday och storm. Tjejen kör Oakley med sapphire, jade och hi-pink så har jämfört alla lite snabbt. Ögon uppfattar olika så högst personligt vad man föredrar.. Men min favorit för mörka nordiska förhållanden är Smith storm. Denna ger grymt bra kontraster i flatljus och är lite mörkare än Oakleys hi-pink vilken jag tycker är för ljus i flatljus dagtid. Kvällstid funkar säkert hi-pink bättre men då bör man ändå använda en klar lins. I solsken tyckte jag inte det var någon större skillnad mellan everyday och sapphire. Skulle hur som helst rekommendera att byta till de nya kontrasthöjdande linserna jämfört mot de gamla vanliga, oavsett tillverare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Smith Chromapop eller Oakley Prizm
Tillbaka
Topp