Smith Holt storlek?

starberger

Medlem
Smith Holt storlek?
Ska beställa en Smith Holt hjälm men har inte möjlighet att prova ut vilken storlek jag behöver då den inte finns där jag bor.. Tänkte höra om nån vet hur dom e i storlekarna eller om nån vet hur storlekarna är jämfört med nåt annat märke som jag kan prova..

Smith Holt storlek?
Undrar samma sak!! släng upp bilder när ni har dom på er och med goggles på osv!!

Smith Holt storlek?
Storlekar: XS (52-54cm), S (54-56cm), M (56-58cm), L (58-60cm), XL (60-62cm).
Källa: Skistore.se

Fan va pro jag känner mig nu

Senast ändrad:
Smith Holt storlek?
ja ahr ganksa litet huvve ändå elelr inte litet men typ mittemellan å jag köpte en L å den e typ lagom när ja ahr mössa under. btw ja har SiZze 8 å trefjärdedelar på kepZz

Smith Holt storlek?
titti450 sa:
ja ahr ganksa litet huvve ändå elelr inte litet men typ mittemellan å jag köpte en L å den e typ lagom när ja ahr mössa under. btw ja har SiZze 8 å trefjärdedelar på kepZz
då har du ju rätt stort huvud ju:P jag har rätt stort och har 8 1/2 på keps och L på holten:)

Smith Holt storlek?
Om man kan säga så här, jag har 7½ på new era kepsar och tycker dom sitter bra. Annars har jag 58½-59cm runt skallen!

btw, ja visste nog redan att jag skulle ha L för ja har redan sett guiden! men det va jue inte min tråd satt;) men om det skulle va så att man har mössa under då? då äre väl bara ta bort den mjuka skiten;P
aja, nån som har ett par crowbar till den hjälmen, så släng upp en bild på er när ni har det på er:P

Smith Holt storlek?
Om du är osäker på storlek och har råd och orkar, beställ två hjälmar med olika storlek och skicka tillbaka den som inte passar.

Smith Holt storlek?
Fiala sa:
Om du är osäker på storlek och har råd och orkar, beställ två hjälmar med olika storlek och skicka tillbaka den som inte passar.
Beställer från US så det känns lite sådär o behöva skicka tillbaks en.. Blir väl till att utgå från tabellen på skistore.se..

Jag e oxå nyfiken på om nån har Crowbar till den hjälmen.. Släng upp en bild =)

Smith Holt storlek?
Kan säga att det är väldigt dumt att beställa en hjälm utan att prova den innan. Även om storleken är rätt så behöver inte hjälmen passa din skalle. För att ta ett exempel så passar inte R.E.D Hifi min skalle, var sugen på den förra året men efter att ha testat så fick det bli en annan så mitt tips är att prova innan.

Smith Holt storlek?
Rastavibrationer sa:
Kan säga att det är väldigt dumt att beställa en hjälm utan att prova den innan. Även om storleken är rätt så behöver inte hjälmen passa din skalle. För att ta ett exempel så passar inte R.E.D Hifi min skalle, var sugen på den förra året men efter att ha testat så fick det bli en annan så mitt tips är att prova innan.
okeej, nu äre så att de va ett tag sen jag var ute å kollade i affärer! men vi bor jue typ i samma område, så var finns smith holten att köpa/prova?!

Smith Holt storlek?
Rastavibrationer sa:
Klart jag hellre hade provat hjälmen innan men jag sitter ju inte och åker runt halva sverige för det.. Får ett bra pris när jag beställer oxå så det e värt en chansning.. I värsta fall får jag sälja den.

Såvida ingen vet nån butik i närheten av Jönköping som har den?

Smith Holt storlek?
PilleStofferSteril sa:
Rastavibrationer sa:
okeej, nu äre så att de va ett tag sen jag var ute å kollade i affärer! men vi bor jue typ i samma område, så var finns smith holten att köpa/prova?!
Här i Gävle finns den på Intersport.

Tillbaka
Topp