Smygöppning i väsjöbacken?

uppmärksammade det här på deras sida alldeles nyss:

Backar öppna
0 av 3

Liftar öppna
0 av 3

Parken
nja

NJA?!tycker att det luktar smygöppning av parken:D

Jag(som iofs inte har någon erfarenhet whatsoever av att spruta snö, preparera backar etc.) tycker att det är helt absurt att Väsjö inte öppnat ännu... Jag förstår verkligen inte varför, nån som kanske kan förklara?

R-R sa:
Jag(som iofs inte har någon erfarenhet whatsoever av att spruta snö, preparera backar etc.) tycker att det är helt absurt att Väsjö inte öppnat ännu... Jag förstår verkligen inte varför, nån som kanske kan förklara?
kanske har med din erfarenhet att göra som du nämnde haha! :D. nej, men seriöst det behövs ju väldigt mycket snö får man tänka på och ett tjockt lager som håller. Man sliter ju på snön när man åker på den samt plattar till den så gör även pistmaskinen det måste vara tillräckligt hård botten och tjockt för att kunna tåla den stryk den får av kraschar vikt från skidorna och dom ovanpå dessa och pistmaskinen. När man pistar så trycks ju snön ihop väldigt mycket och därav blir tunnare därför måste man ha mycket eftersom man måste kunna pista varje dag utan att det blir 1mm tunnt lager med snö man åker på!.

jag kan inte så mycket om det där heller men har läst ungefär det jag skrivit hos någon skidanlägnings hemsida för nåt år sedan... plus att det stämmer ju logiskt sätt.

Senast ändrad:
zupeRlucaZ1336 sa:
NJA?!tycker att det luktar smygöppning av parken:D
haha så jävla övertaggad man kan va, ofta dom öppnar parken först dessutom det tar ju mest snö plus mindre folk som åker, tror dom lär satsa på att öppna en riktig backe först hehe...

Tillbaka
Topp