blizzy
Ny medlem
Snabb kompaktkamera! Ixus 75 eller DSC-W90?
Hallå hallå,
Är nu ute efter en snabb kompaktkamera för sådär 2800 kr på nätet.
Det jag letar efter är en kamera med:
Snabb sekvenstagning!
6-8Mpx o minst 3x optisk zoom
Videoinspelningsmöjligheter
Hyfsad ljuskänslighet (iso 1600 kanske)
och gärna många manuella inställningsmöjligheter, face detection och optisk bildstabilisator
Har hittat Canon Ixus 75 (aka Powershot Sd750) och Sony DSC-W90 som passar in någorlunda i mina kriterier.
Enda skillnaderna jag hittar är att ixus större/bättre skärm och fler inställningsmöjligheter (samt timelaps rec) medan sony'n har optisk sökare o bildstabilisator, större upplösning och har snabbare sekvenstagning (2,2 mot 1,7 b/s).
Frågorna är nu två:
Vet någon en kamera som har alla de nyss nämnda egenskaperna i en o samma kamera?
Har någon testat någon av Canon Ixus 75 eller Sony DSC-W90 och kan säga hur de känns rent praktiskt?
All hjälp o tips uppskattas!
-Martin
Är nu ute efter en snabb kompaktkamera för sådär 2800 kr på nätet.
Det jag letar efter är en kamera med:
Snabb sekvenstagning!
6-8Mpx o minst 3x optisk zoom
Videoinspelningsmöjligheter
Hyfsad ljuskänslighet (iso 1600 kanske)
och gärna många manuella inställningsmöjligheter, face detection och optisk bildstabilisator
Har hittat Canon Ixus 75 (aka Powershot Sd750) och Sony DSC-W90 som passar in någorlunda i mina kriterier.
Enda skillnaderna jag hittar är att ixus större/bättre skärm och fler inställningsmöjligheter (samt timelaps rec) medan sony'n har optisk sökare o bildstabilisator, större upplösning och har snabbare sekvenstagning (2,2 mot 1,7 b/s).
Frågorna är nu två:
Vet någon en kamera som har alla de nyss nämnda egenskaperna i en o samma kamera?
Har någon testat någon av Canon Ixus 75 eller Sony DSC-W90 och kan säga hur de känns rent praktiskt?
All hjälp o tips uppskattas!
-Martin