Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Snabba och kloka råd ang val av bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 938806" data-attributes="member: 12152"><p>Det är sulans längd från framkant till bakkant som gäller. Klack till klack alltså, för att använda dina egna ord. Precis som JL säger så bör du hitta en måttangivelse som är stansad eller ingjuten i hälen. </p><p></p><p>EL11 är en fullständigt bedrövlig bindning jämfört med de som brukar diskuteras på den här sidan. Har du klarat dig helskinnad med den bindningen utan att ha stora problem med tjuvsläpp (vilket jag tolkar det som att du inte har iom att du kör den på 8,5), så kommer du garanterat att klara dig bra med Griffon 13. STH16 är ett enormt steg upp i fasthållning och det är inte helt riskfritt om du åker lite snällare. I låg fart är skaderisken klart högre med en sådan bindning, speciellt om man åker lite lugnare och är lite äldre (vilket jag iofs inte vet om du är eller ej).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 938806, member: 12152"] Det är sulans längd från framkant till bakkant som gäller. Klack till klack alltså, för att använda dina egna ord. Precis som JL säger så bör du hitta en måttangivelse som är stansad eller ingjuten i hälen. EL11 är en fullständigt bedrövlig bindning jämfört med de som brukar diskuteras på den här sidan. Har du klarat dig helskinnad med den bindningen utan att ha stora problem med tjuvsläpp (vilket jag tolkar det som att du inte har iom att du kör den på 8,5), så kommer du garanterat att klara dig bra med Griffon 13. STH16 är ett enormt steg upp i fasthållning och det är inte helt riskfritt om du åker lite snällare. I låg fart är skaderisken klart högre med en sådan bindning, speciellt om man åker lite lugnare och är lite äldre (vilket jag iofs inte vet om du är eller ej). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Snabba och kloka råd ang val av bindning
Tillbaka
Topp