snabbspolningar?

snabbspolningar?
Använd vegas, håll inne ctrl och dra ihop klippet du vill snabbspola, kanske inte fetaste resultatet men för mig blire nog bra iaf.

snabbspolningar?
Testa att klippa bort lite materiel ur sekvensen, vanlig PAL visas väl i 25 bildrutor/sek...mer eller mindre, rätta mig om jag har fel...så om man trycker ihop ett för långt filmklipp blir det hackigt!
Annars får du använda dig att bilder istället...ta en bild varje, t.ex., minut och lägg sen ihop...kan ge ungefär samma resultat.

snabbspolningar?
I moviemaker har jag bara för mig att man kan spela upp dubbelt så snabbt/långsamt, som i verkligheten, men i adobe premiere pro kan man öka/sänka hastigheten i procent hur man vill.
om du t.ex. vill ha ganska mycket snabbspolning är det bara att skriva in typ: 500% istället för 100, så får du ju 5ggr så snabbt, som i verkligheten. man kan säkert välja ännu snabbare, har dock inte provat och sett resultatet.

snabbspolningar?
i de flesta redigeringsprogram kan man iallafall dubbla hastigheten (200%). så gör om filmen till 200%. rendera. gör om den nya filmen till 200% rendera den och gör om så till ösnkad hastighet. om det inte går att göra 800% direkt då.. :)

snabbspolningar?
Du de "laggar" bara i movie maker men om du sparar den och spelar upp den i VLC (VideoLAN) eller media player eller vilket som helst så ska du se att de inte "laggar"

Mvh Olle

snabbspolningar?
om man i vegas både väljer 300% under "velocity" och använder ctrl-funktionen behöver man högst rendera 2 ggr och då blire inte så stor kvalitetsförlust

snabbspolningar?
Blir ju som wire skrev här över ejenKligen bäst med systamkamera men "timelaps" på typ moln llr liknande (saker som man inte behöver spela in under en allt för lång tid) brukar även funka helt ok att göra med filmkamera.

om man inte sen får till att klippa ihop snygga timelaps i nått annat program på sin dator så kan man ju alltid,
1 skaffa premiere (Y)
2 tanka in filmfilen...
3 högerklicka klippet -> speed/duration och så drar man upp skiten till typ 2500%

(hur mycket man vill dra upp procenten beror ju lite på hur långt klippet va från början och hur snabbt man vill att det ska gå)

-skillnaden från att göra samma sak i vegas är att datorn inte lika lätt laggar sönder,, vilket den ibland får lust att göra när man använder vegas och leker med tid och liknande.....
pluss att det inte blir någon kvalitetsförlust(Y)

Tillbaka
Topp