Snälla behöver brädhjälp! Hybrid rocker eller inte ?

Frizzelito

Medlem
Hej!

Är ute efter en ny snowboard..

Jag åker mest pist och leker en del i backarna, blir inte mycket parkåkning längre! Samtidigt så planerar jag att göra en säsong i alperna där jag hoppas på att få lite mer puderåkning än vad svenska fjäll tillåter. Så om ni tycker jag är fel ute i vad jag tittar på för typ av snowboard får ni MER än gärna säga till!

Åker idag på en Forum Youngblood chilidog (rocker) flex 4/10, har väldigt roligt på den plankan..

Det jag känner att jag saknar är något som blir mer stabilt i pisten men jag vill ändå inte tappa lekfullheten från min youngblood.. Hittade Hybridrockern och blev väldigt intresserad men har så svårt att bestämma mig. Finns det någon som har den shapen och kan berätta vad ni tycker?

Dom två jag fastnat för länkar jag nedan:

https://www.hollywood.se/team-exposure-gullwing-155/p/79177

https://www.hollywood.se/t-rice-hp-c2-157/p/78605

Senast ändrad:
Jag har t.rice pro o brukar rekomendera den som en quiver killer. Duger den för Travis Rice så duger den för dom flesta. Tycker den e minst lika stabil som andra camberbrädor jag kört.

Jag köpte en Burton Sherlock innan min säsong i alperna 2013. Den var fantastiskt bra. Jag har som ung kört mycket park men på senare dagar övergått till allmountain o puder. Fördelen med hybridrocker är att den är lekfull men samtidigt kan pressas i pisten utan att släppa skäret. Den går även mycket bra i djup snö.

Kör fortfarande på den brädan och kommer nog aldrig köpa någon annan shape.

Om du planerar för att göra en säsong i alperna så är det en bra ide´att också fundera på hur många brädor du behöver. Förhoppningsvis är det mer än bara 1 bräda.

Slink sa:
Om du planerar för att göra en säsong i alperna så är det en bra ide´att också fundera på hur många brädor du behöver. Förhoppningsvis är det mer än bara 1 bräda.
Jo klart jag tänker att detta köp blir ett komplement till min rocker. Låter som du är erfaren vad skulle du rekommendera för brädtyper inför en säsong?

Allt efter egen smak, men om man hänger med ett gäng skidåkare som gillar att stå på så kan det ju vara bra att ha en bräda som också tål det. Sen säger jag inte att man måste ha 3 par bindningar till 2 brädor, men beroende på valet av ort så kan det vara bra att ha planen klar för hur man får tag på reservdelar redan innan man åker.

Tillbaka
Topp