Sned montering på bindning

bekkham

Ny medlem
Hej,

Jag har köpt ett par skidor och ett par begagnade look bindningar. Jag har monterat mycket skidor
när jag va yngre men hade då mallar i butiken jag jobbade i. Nu gav jag mig på att montera denna
på fri hand och det gick relativt bra.

På den ena skidan så kom den främre delen av bindningen lite snett och det är ju svårt att justera
det nu när den är fastsatt.

Den sitter inte så mycket snett. Är det någon som har koll på om detta medför några problem?
Kan man åka med det så utan problem. Pjäxan klickar i ordentligt och sitter där den ska som jag
kan se det.

Tack för hjälpen!

Jag har kört med ett antal olika snedmonterade bindningar. Aldrig upplevt några större problem. Sitter den bara en aning snett så borde påverkan på funktion vara marginell. När det börjar bli mer än "lite" skulle jag tänka mig för.

Är det utlösningsfunktionen på bindningen som du är orolig för?
Jag laddar upp en bild för att visa senare ikväll.

Tack för hjälpen

Någon som kan hjälpa mig med åsikter på detta? Stort tack!

bekkham sa:
Hej,

Jag har köpt ett par skidor och ett par begagnade look bindningar. Jag har monterat mycket skidor
när jag va yngre men hade då mallar i butiken jag jobbade i. Nu gav jag mig på att montera denna
på fri hand och det gick relativt bra.

På den ena skidan så kom den främre delen av bindningen lite snett och det är ju svårt att justera
det nu när den är fastsatt.

Den sitter inte så mycket snett. Är det någon som har koll på om detta medför några problem?
Kan man åka med det så utan problem. Pjäxan klickar i ordentligt och sitter där den ska som jag
kan se det.

Tack för hjälpen!

Nu är jag ingen look expert men om en av mina kära gamla salomon-bindningar suttit så där, lite, snett så hade inte dess funktion påverkats.
Min åsikt är att bindningens funktionalitet troligen är opåverkad. Det var ju verkligen inte mycket...

fwiw.

bekkham sa:
Tack rabbit. Behövde bara lite bekräftelse på att jag slapp montera om och klydda.
Det var så lite så.
Här http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php/153971-Binding-Mount-Paper-Templates finns lättanvända mallar att skriva ut på papper och tejpa på skidorna till nästa gång.
Inte riktigt lika smidigt som borrjiggar men lika exakt och mycket billigare. :)
Glöm inte bort att kolla så inte printern "anpassat" mallen för utskrivning...

-snö
/r

Tillbaka
Topp