artvendelei
Ny medlem
snedslipade stålkanter, rädda mina skidor
hej allihop. Var i italienska gressoney förra veckan och lämnade där in mina dynastar big trouble till vad som skulle visa sig vara en riktigt katastrofal shishop. Jag sa åt honom att slipa kanterna, varpå mina skidor lades i en maskin tillsammans med en massa hyrskidor. Det såg ut som skidorna planslipades men det gjorde de definitivt inte. Det som hände var att kanterna kändes hyffsat vassa, men det var totalt omöjligt att få ngt grepp i alla fall. De var betydligt värre efter "slipningen" än innan. Jag tänker mig att vinkeln måste vara fel.
normal skida i genomskärning framifrån: ____
min skida i genomskärning framifrån: \__/
Måhända en något överdriven illustration men ni förstår säkert.
Kan det vara så att den snåla skiduthyraren vill spara belaget på sina hyrskidor och därför ställer in slipen på att slipa av kanten snett? Eftersom mina skidor kördes i samma omgång fick dom ju i så fall samma behandling..
Efter att ha skrikit mig hes på gubben i affären erbjöd han sig att göra om det men aldrig att den idioten fick röra mina skidor igen. Nu undrar jag vad jag kan göra för att rädda skidorna? Är det bara att planslipa tills skidan är platt igen?
Tacksam för svar.
Ps. Ni som planerar att åka till Gressoney gör bäst i att bojkotta skishopen i Staffal ds.
normal skida i genomskärning framifrån: ____
min skida i genomskärning framifrån: \__/
Måhända en något överdriven illustration men ni förstår säkert.
Kan det vara så att den snåla skiduthyraren vill spara belaget på sina hyrskidor och därför ställer in slipen på att slipa av kanten snett? Eftersom mina skidor kördes i samma omgång fick dom ju i så fall samma behandling..
Efter att ha skrikit mig hes på gubben i affären erbjöd han sig att göra om det men aldrig att den idioten fick röra mina skidor igen. Nu undrar jag vad jag kan göra för att rädda skidorna? Är det bara att planslipa tills skidan är platt igen?
Tacksam för svar.
Ps. Ni som planerar att åka till Gressoney gör bäst i att bojkotta skishopen i Staffal ds.