Snö i Åre?

• Trådstartare Trådstartare whirlybird
  • Start datum Start datum
W

whirlybird

Guest
Snö i Åre?
Hej!

Imorgon reser jag till Åre och jag undrar om det är så pass mycket snö att man kan bygga lite BC hopp eller om det finns några hopp uppsatta? Någon ifrån Åre som vet om dom har en reservpark eller tillräckligt med snö för BC?

Tack på förhand!

MVH Mille

Snö i Åre?
Det finns ju inte så mycket fakta på are.se, det är dessutom svårt att se hur mycket snö där finns.

Snö i Åre?
OM du väntar tills folk kommit hem från skolan/jobbet så kanske du hunnit få svar. Det var väl inte om fyra minuter du planerar att åka OM det finns tillräckligt med snö, eller skita i det om det inte finns?

Å ha det så kul i Åre, jag vill också dit snarast möjligt!

Snö i Åre?
Snöläget är inget vidare. Max någon eller några dm natursnö.
Endast en backe öppen - med enbart kanonsnö.
BC kan du glömma.

Snö i Åre?
Kolla in på www.skistar.com, klicka vidare in på "ÅRE" på högersidan av hemsidan.
Sen ser du en logga med en Webcamera på, klicka där så kan du se hur mycket snö som ligger i backen...

Snö i Åre?
Om en backe är öppen kan du nog räkna med att det inte finns någon "reservpar eller hopp uppsatta".

Åre brukar som bäst ha snö i Jan så åk till Tignes istället, där sitter det hopp uppsatta över hela glaciären!

Snö i Åre?
Hej, kör hårt på den här frågan! någon som är där uppe nu o har varit ute o kännt på backen? är det helt värdelöst eller.. jag åker upp på fredag och det känns sådär väldigt inte så jätte kul?
+ skistars sida uppdateras ju inte? natrusnö har varit 13cm sen i söndags? ajja!

Snö i Åre?
kanske därför att det varit 13cm sen i söndags. ehh
wm6 och olympia öppet från fredag, även hamre i duved, inga hopp jibacademy instält.

Snö i Åre?
Men snälla, "reservpark"???? Jo men vi bygger en park som vi bara andvänder när det är dåligt med snö. Jag kan berätta att det inte finns nån snö att snacka om VM6an och Hamreliften är öppen. Snart öppnar Olympia men allt är kanonsnlö..finns ett rail i rödkullen men ingen öppen lift...så. Just nu kan du åka pist. Utanför pisten syns det mest sten....

Tillbaka
Topp