Snö i Val d'Isère? Nån pålitlig snöinfo sida?

Är på plats sedan snart två veckor och kan väl ge lite info.

Snön är obefintlig i byn efter två veckor av klarblåhimmel och strålande sol. Glaciären i Le Fornet är fullt åkbar och snön där är riktigt bra. Vissa av backarna ovanför Solaise är öppna men är isiga pågrund av snökanonerna.

De sprutar för fullt hela nätterna här i La Daille och det ser nu ut som att det finns konstsnö från toppen ner till liften. Däremot lär de vänta med att öppna tills det stora dumpet kommer. När det kommer. Om det kommer.

Tack för bra svara,du säsongar eller?
De måste komma snart,de är ju kanon med blå himmel men de måste ju snöa dan innan!
Jag hoppas på massa snö snart!
Tacksam för uppdatering!

Finns det någon som kanske har en blogg som är i Valdisere?
Skulle vara kul att följa med väder osv. Då jag ska ner dit några veckor i februari.

Annars vore de kanon om du (oscar_92) hade lust att uppdatera lite här när det kommer mycket snö osv? :)

Peace

383621_317075921653440_132972980063736_1191628_343662298_n.jpg

det börjar ta sig med snö där :D dock är det i tignes!
ska komma mer på tisdag/onsdag woohoo!

det började snöa igår och ser ut som de kommer fortsätta i några dagar till :) är inte några stora mängder snö som kommer men de är snö iaf :)

Nu har det snöat rätt rejält i natt, och dom lovar fortsatt snöande inatt och frammåt, så det ser lovande ut.

Nu är det vitt och fint ute iaf, alltid trevligt!

har dumpat nu i 3 dagar. ligger cirka 40 cm i byn och kom lite mer än 50 cm på toppen igår natt :)

Gondolliften i La Daille öppnade idag, vilket ledde till sjuka åk med puder upp till 1 meter på sina ställen!

Och än snöar det utanför fönstret.

Oscar_92 sa:
Gondolliften i La Daille öppnade idag, vilket ledde till sjuka åk med puder upp till 1 meter på sina ställen!

Och än snöar det utanför fönstret.
Vet ni när de öppnar Valpark?

Senast ändrad:
Fick detta för 4 dagar sen från en kompis som är på sin typ 7 säson.
\"Det är helt galet här !! Spyr ner nu igen. Som för fyra år sen... Kom hit å gör säsong istället :)
Ses snart då!!\"
Annars kolla valdisere.com dom har det som heter webcam då man kan se hur det ser ut just nu. ;)
..

Sitter i Tignes nu, tyvärr kan jag inte ladda upp filmklippet på youtube från igår då det var strålande sol och kanonsnö.
Det har kommit över 2,5 meter redan och nu snöar det igen, väntas komma mellan 50-90cm nu närmsta dagarna.

Gott om puderåk, även nära lifterna och det lär bli ännu bättre efter dumpen som kommer nu!
Känns inte helt bra i kroppen att jag åker hem lördag... :/

Som flera sagt, 2.5 meter ligger och vädret ser ut att hålla sig! Min granne var där veckan innan jul och sa att 3-4 dagar var oåkliga på grund av (eller tack vare för dom som åker senare) att det snöade så mycket.

Kolla på Val d'Iseres hemsida, där finns väderrapporter + webcams för den som vill längta sig bort dit lite extra ;-) Åker själv dit vecka 7, kommer bli grymt!

Hur ser snöläget ut nu? Snö senaste dagarna? Enligt snow-forecast och yr så skulle det komma ett rejält lass i helgen men på webkamerorna ser det inte riktigt så ut... Finns det ospårad snö som det ser ut just nu?

Snödjup

Tillbaka
Topp