Snö i vemdalen?

Er1k

Ny medlem
Snö i vemdalen?
Någon som bor/befinner sig i vemdalen som kan berätta om hur mycket snö det ligger?

Ska förmodligen upp om ett par dagar vore roligt och veta :)

/erik

Snö i vemdalen?
Har varit inne och kollat på webcams, kollat deras uppdateringar och även hur mycket snödjup det är :)

Saken är den att snödjupet skulle tydligen inte alls stämma, webcams ger en dålig uppfattning om hur det ser ut på andra ställen än bara pisten.

Samt att uppdateringarna är partiska eftersom de är ett vinstdrivande bolag.

Tack för din hjälp.

Snö i vemdalen?
Av det jag har hört så ska det väl inte vara så rockigt. Lär väl ligga kanonsnö i någon backe men på sidan om är det nog rätt tomt.

Snö i vemdalen?
Har Tänndalen öppnat? Knepigt infon från Funäsdalen inte nämnde det när jag kollade häromdagen, dom tillhör väl samma?

"Funäsdalsberget är inte öppet under nästa vecka mer än lördag och söndag. Däremot har Hamra ( nedre delen av Headstråket ) öppet 9-15 alla dagar under vecka 44. Det är inte öppet vecka 46 som det ser ut idag. Snöar det mycket, eller blir kallt så det går att köra kanonerna, så att man kan öppna fler backar är allmänheten välkommen under helgerna. Som läget är idag är det vecka 44 som gäller om man vill åka utför. Hör gärna av dig närmare vecka 46 för mer information."

Jag hoppas både Vemdalen & Tänndalen eller Funäsdalsberget har öppet vecka 46 iallafall!

Mvh
Peter

Tillbaka
Topp