Snö Sälen v50-52

Edii

Ny medlem
Snö Sälen v50-52
Hej

Undrar hur mycker är där med snö i Sälen veckorna 50-52. Dom har snögaranit men innebär det natursnö eller?

Snö Sälen v50-52
Så klart hehe =)

Neee men jag har noll koll på det det här med vintersemester haha :P Har typ precis insätt hur jäkla kul det är me snowboard så nu blir de säkert en vecka i Sälen typ i december är det tänkt hehe =)
Så det är därför jag frågar haha =)

Snö Sälen v50-52
snöharanit innebär att dom har x - antal backar öppna . Dom garanterar ingen natursnö dock. Fast det brukar finnas rätt bra med snö här uppe just dom veckorna helt okej faktiskt. Så har det ialalfall varit dom två sista åren.

Förövrigt anser jag att Skistar suger.

Snö Sälen v50-52
ErikAndersson sa:
snöharanit innebär att dom har x - antal backar öppna . Dom garanterar ingen natursnö dock. Fast det brukar finnas rätt bra med snö här uppe just dom veckorna helt okej faktiskt. Så har det ialalfall varit dom två sista åren.

true that! jävlar va värdelösa Skistar är!

Snö Sälen v50-52
Twelvee sa:
ErikAndersson sa:

true that! jävlar va värdelösa Skistar är!
Vad grundar ni dessa åsikter på?

Snö Sälen v50-52
Att de har snögaranti innebär inte att det finns åkbara backar med konstsnö eller natursnö
Det innebär att man kan avboka utan kostnader
För 2 år sen fanns inga åkbara backar i sälen v 50-52

Snö Sälen v50-52
Hmm

När hade ni då rekomenderat att åka upp till Sälen då? Jag planerar egentligen en sommar semester i februari kanske så det e därför jag vill åka på skidsemester innan =) Men planer kan ändras =)

Vill gärna ha bra me natursnö =) Det blir mycket mysigare då ju =)

Snö Sälen v50-52
Edii sa:
Hmm

När hade ni då rekomenderat att åka upp till Sälen då? Jag planerar egentligen en sommar semester i februari kanske så det e därför jag vill åka på skidsemester innan =) Men planer kan ändras =)

Vill gärna ha bra me natursnö =) Det blir mycket mysigare då ju =)
Dra dit under mitten på mars då har du garanterat bra med snö. Börjar bli lite varmare (statistiskt) jämfört med januari/feb

Snö Sälen v50-52
Bästa veckan är vecka 6 som är sista lågsässongsveckan.
Veckan efter börjar sportloven med dubbelt så dyrt boende och trängsel i backarna.
Dessutom har vi alltid haft bra med snö och helt ok väder trots att det är i början av februari.

//TB

Tillbaka
Topp