Snö, Test & Fest 2011

Snö, Test & Fest 2011
Fortfarande oklart efter dagens beslut i Åre. Nästa beslut är på Onsdag.

Jag har beslutat att Moment inte åker upp dit med de förutsättningarna som de eventuellt kan lova:

Om prognosen slår in och vi får kyla:

Prognosen säger att det ska bli kallt på tisdag och då kommer vi att kunna öppna hela vägen upp till Hamrestugan i Hamrebacken i Duved och troligtvis Gästrappet, men inte full bredd.

Om prognosen felar och det blir varmare än utlovat:

Kommer vi troligtvis enbart kunna öppna upp till vinkeln i Hamrebacken i Duved.

Känns som det inte ger mig och Moment så mycket.

//Hasse

Senast ändrad:
Snö, Test & Fest 2011
Är ni sugen på att åka skidor lär det inte vara värt en lång resa. Är du inte spritbummare eller skidteoretiker finns det mycket bättre val.Tycker man inte pist är trist levererar Funäs och Vemdalen bättre åkning men gillar du riktig åkning är det episkt i Stranda just nu. 130 cm.

Prickade en sådan stormcykel med första snön för några år sedan i Stranda, det var helt grymt.
http://www.strandafjellet.no/strandafjellet/snorapport
http://www.strandafjellet.no/strandafjellet/nyheter/det-snor-pa-strandafjellet

Snö, Test & Fest 2011
Snökanonerna har gått i hela dagen och hela vägen längs Gästrappet. Kruxet den senaste tiden har varit att det varit kallt från säg halva Gästrappet och uppåt men i lägre terräng har det varit 0 eller plusgrader och kanonerna har stått stilla. Men idag har de alltså gått hela dagen och fyllt på bra med snö. Jag tror man får till även Gästrappet och öppnar VM8:an till Snö, test och fest.

Isåfall blir det ändå rätt ok skidåkning som bjuds och stämmer Mittnytts väderprognos som lovar 2 dm nysnö lagom till helgen så kan det bli riktigt bra för nu har vi en bra grund ute i offpistterräng så det krävs inte så mycket snö där för att man skall kunna njuta av pudret. De två senaste säsongerna har vi haft en dålig botten och kallsnö rakt igenom vilket gjort att skidverkstäderna haft fullt upp.

Blir spännande med Skistars rapport på onsdag angående helgen. Men skidåkning blir det. Så valla laggen och bege er till Åre ni som kan.

Snö, Test & Fest 2011
Tillbaka
Topp