snö?

snö?
igår men i helgen ska de bli 12 plus grader så de försvinner nog..
men jag har 13 liter snö i påsar i frysen:D

snö?
Inte en flinga här i Göteborg sedan i mars. Delsjöbacken lär nog inte öppna förrän framåt februari - mars. Men barnbacken och liften i Tandådalen, tror jag det var, är öppen fredag 28 okt till söndag, men då ska det bli ordentligt med plusgrader så det blir nog bara slask och barmark.

snö?
Det finns snö här i Tärnaby. MEn snön är på väg att försvinna. Stackars jävla slalom nötter eller inte. Det är ju ganska kul att slackta skidor haha.

snö?
Snön har börjat falla i kiruna igen, frågan är dock hur länge den kommer ligga denna gången.. antagligen till imorgon eller måndag innan den smälter igen.. man kan bara hålla tummarna och hoppas på att den verkligen kommer nu..

snö?
Tänkte bara lägga in som en parantes att: I skåne finns det ingen snö...och det e väl positivt för det finns ändå inga backar mer än "typ" sjöbo ora.

snö?
heey, det föll snö i Sthlm idag!!!
lyckan total.

givetvis var det bara en liten liten stund och man kan ju glömma att det ligger kvar på marken än.

men det inger hopp!

snö?
I skellefteå har det först snöat rätt mke,, men sen smälte det.
Så snöade det igen rätt mke,, men den smälte igen efter några dagar.
Å nu ligger det vit fin snö här utanför :)

snö?
Det kom några flingor imorse med den iskalla vinden här i Järpen. Dessutom frös varenda väg i byn ihop till en gigantisk skridskobana eftersom vi bor i världens snålaste jävla kommun som vägrar sanda.

snö?
Var upp en sväng på Styrmanstind på Kvalöya utanför Tromsø. Runt 50cm snö 300-400 höjdmeter upp och runt metern från 700 meter och upp. Men pga av lite ojämt underlag (läs: stora vassa stenar), så stannade skidorna hemma. Kändes dock lite dumt att gå med torr pudersnö till midjan...utan skidor på ryggen.

Ska bli varmt och regn några dagar nu, men troligtvis fortsätter snön att falla ett par hundra fallhöjmeter upp.

Kan tänka mig att Lyngen har några fjäll som "duger bra" för toppturer nu...

Ta med pannlampan.....

Tillbaka
Topp