Snöbrist i Dolomiterna? Någon med personlig info?

easyrydstrom

Ny medlem
Tjena!

Jag har hastigt och lustigt fått möjlighet att dra iväg nästa vecka och Lion alpin har ju svinbillig sista minuten till Canazei, även för enkelrum. Dolomiterna verkar dock inte ha begåvats med en massa skön snö som annorstädes i Alperna.

Jag har inte åkt bräda nåt vidare på ett par år och tänker mig mest en avkopplande vecka nånstans-varsomhelst söderut så behöver inte nödvändigtvis metervis med offpistsnö.

Har nån varit där i januari? Är det åkbart i områdena? Är den snö som finns dålig, är det isigt och jävligt? Det ser ju åtminstone ut att vara kallt.

Mina tidigare alperfarenheter är 4-5 resor till Chamonix men det var tio år sen snart, och då passade den tuffare åkningen mig bättre som skidåkare. Numera vill jag ta det lite lugnare och utvecklas på bräda, men överväger också återbesök i Cham, alternativ St Anton då den där snön ser oemotståndlig...

Tacksam för alla tips!

Sorry, såg precis ett annat inlägg med svar i ämnet. Och hört gott om pistskötseln iallafall från flera håll så det lutar åt en resa ändå

Dom pistar alla backar varje natt här nere, har inte varit så mycket snö men har kommit 2dm idag iaf! så de börjar arta sig ;)

Tillbaka
Topp