snödjup i alperna

poste

Ny medlem
snödjup i alperna
Tog ett år ledigt från skidåkningen förra året för att surfa istället. Vad jag har hört var det dåligt med snö i alperna förra säsongen, stämmer detta?

/poste
 
snödjup i alperna
Dåligt med snö?! Det beror nog rätt brutalt mycket på var man befann sig. I Italien hade många ställen under halvmetern medan södra Tyskland och norra Österrike hade upp till 5 meter. Det var kaos där då, vill jag lova! Man kan kanske säga att variationerna var ovanligt stora? De flesta ställen i min närhet (västra Österrike/västra Schweiz) hade rätt normalt, dvs mella 1.5 och 3 meter.

MVH
Daniel
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp