Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Snöförhållanden i Funäsdalen/Ramundberget nu?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hajsnabb" data-source="post: 1314278" data-attributes="member: 192807"><p>VI planerar för att åka till Ramundberget nu till helgen men har ännu inte helt bestämt oss. </p><p>Hur ser det egentligen ut i fjällen nu efter den varma perioden? Jag kan ju se snödjupen men jag har svårt att bedöma vad det egentligen innebär med 70cm snö. Är det 40-50cm hårdpackat med isskorpa på och sen ett par dm mjukare nu från veckan som var ovanpå det? Går det att ha kul i offpisten ändå eller sticker det upp mycket stubbar och stenar och är allmänt hårt? Och hur är pisterna, har de blivit hårda ("isiga" även om jag eg inte gillar det begreppet) eller är de ok för att kunna carva även utan skarpslipade racinglagg?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hajsnabb, post: 1314278, member: 192807"] VI planerar för att åka till Ramundberget nu till helgen men har ännu inte helt bestämt oss. Hur ser det egentligen ut i fjällen nu efter den varma perioden? Jag kan ju se snödjupen men jag har svårt att bedöma vad det egentligen innebär med 70cm snö. Är det 40-50cm hårdpackat med isskorpa på och sen ett par dm mjukare nu från veckan som var ovanpå det? Går det att ha kul i offpisten ändå eller sticker det upp mycket stubbar och stenar och är allmänt hårt? Och hur är pisterna, har de blivit hårda ("isiga" även om jag eg inte gillar det begreppet) eller är de ok för att kunna carva även utan skarpslipade racinglagg? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Snöförhållanden i Funäsdalen/Ramundberget nu?
Tillbaka
Topp