Snökanon?

MalinSSLK

Ny medlem
Snökanon?
Hjälp! Jag ska bygga en snökanon... Men hur?? Någon som har en idé på var man ska börja? Kanske ni till och med har en ritning någonstans... Vad kan kostnaderna vara och var hittar man allt?

Tack...

Snökanon?
Det är inte alls svårt, jag byggt flera själv.
Det hela går ut på att blanda luft och vatten under högt tryck.
Bara att svetsa ett T med lite rör i lagom storlek, sen ska du ha två kulkranar på varje stump. En där du tar in vatten och en där du tar in luften, sen ska du ha ett munstycke som finfördelar luft/vatten blandningen till en fin dimma.
Jag har ungefär 5 bar`s tryck på luften, det räcker.
Tror jag ska ha nån ritning och lite biler nånstans.
Annars så söker du bara på snowgun på google.com så finns det massor av bra sidor för den som vill komma igång.
Finns även bra listor så du ser hur bra snö det blir vid olika temp och luftfuktighet.

Lycka till!

Snökanon?
Tack!:) Jag har nämnligen detta som projektarbete på 100poäng i 3:an. Vad kostar det att införskaffa alla delar...? Och var kan man få tag i dem?

Tack igen:D

Snökanon?
Har inte kollat så noga på exakt vilka delar som behövs men min gissning är att man hittar dom på de flesta byggvaruhus och liknande. Finns säkert nära dig nånstans, ta dig dit och prata med dom.

/ Finnudin

Snökanon?
Jag bara undrar om det är allt man bhöver lite rör två kulkranar och ett munstycke + luft med högt tryck man behöver inte nå högt tryck på vattnet eller?

Snökanon?
jag gillar "snömaskinen" som var med på viva la bam i går. det var en flismaskin som man slängde i stora isblock i och ut kom "snö" :D

Snökanon?
Nice! Det blev aldrig något av mitt snökanon-projekt, gjorde en film i stället, men jag tycker att ""manga"s idé verkar perfekt! Snabbt och enkelt;)

Hej då spunk!

Snökanon?
vatten och lufttryck fungerar ju bara då det är svinkallt på vintern, ska bygga en med kylaggregat.. nån som har nån smart lösning på det?

Snökanon?
Ceveyy sa:
tror du är lite sen så här fem år efter, men vad vet jag.
Inte mycket... Han försökte inte svara på trådskaparens fråga. Lägg märke till frågetecknet. Han fråga förmodligen om den kompressorn var bra till en snökanon. Istället för att starta en ny tråd och fråga så tog han upp en gammal. Exemplariskt utfört enligt mig.

Jag har tyvärr inte svar på din fråga men kolla upp vad för tryck som behövs på nån ritning som länkas här i tråden. Google finns alltid annars.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp