Snöläge whistler (ögonvittnen?)

mustalianen

Ny medlem
tja,

skall till whistler om nån vecka och har följd snörapporten. Om jag inte läser fel ser har det nästan inte snöat nånting sen nyår.... (till skillnad mot 9m i januari 2005)

finns det nån som vet hur det ser ut?

/erik

Senast ändrad:
tack, det ligger en hel del snö på backen men det verkar som sagt inte ha snöat nått direkt den senaste månaden.... bas djupet har minskat från 275 runt nyår så det lär ju inte direkt vara mycket puder.

ska nog ta och offra en get ellet nått till helgen och se om jag inte kan få fart på det själv

Är i Whistler sen början av december och kan säga att det nog är de sämst förhållandena på två månader just nu...snöade sjuka mängder i december sen kom det ett stort dump i början av januari, men nu har det varit sol i några veckor varierat med mildare temperaturer och ibland regn vilket har gjort att det igår var stenhårt längre upp i backarna...riktig puderåkning kan du nog glömma...när solen har smällt bort crusten kan du ju få lite fin smöråkning men..
om du tycker om o ta sovmorgon, glida runt i backarna, käka våfflor i solen o dricka öl, då e d himmlen just nu...

vi håller alla tummarna för mer snö!!

peace

öla och parkåkning är ju grejen!

ta o sov ut var dag, dra ut till backen så du är uppe ca kl ett, kör ett par runs i parken, dra en fika eller öla, o sen kör ett par runs till i parken eller bara lekåk lite. dra ner kring 4 till torget vid moguls, slappa i solen med en glass eller whatever. kanske du hellre vill puffa så gör det! whatever suits you.

Vi får lite abstinens kan jag säga...Jag bad väderguden om en soldag runt nyår, då det varit mulet och och blåsigt ( visserligen snö också :D ) länge!! Men ack vad jag önskar att jag kunde ta tillbaka den önskningen. Visst är det mysigt med lite aprilslask och sol, men inte i Januari och februari! Vi håller alla tummar för några rediga dump nu inom snar framtid för just nu är det inget att hurra för. Parkerna är dock bra som oftast..
Vi satt faktiskt och tyckte synd om de stackars Langley gästerna som kommit hit för en vecka :D ^^

Hikar du kan du hitta OK snö men inget rent puder. Norrsidorna eller läsidor har hyffsat före men det känns nästan som om det är lite för dåligt för att man ska vilja hika för de åken just nu..

Senast ändrad:
Var där i lördag och snö finns det i massor, dock inte nysnö :-(
Vi hajkade back-country i två timmar och hittade inget vettigt. Det var inte värt slitet. Det regnade ända uppe på toppen för ca: 10 dagar sedan vilket har gett ett litet lager av skare.

Bara hoppas på en fet dump.

/C

låter som det kan bli skön lavinrisk om det ligger skare nu. beror iofs lite på temperatur osv när snön kommer...

Tillbaka
Topp