Snöläget i Bad gastein området nu?

jag blir orolig. Ska dit v.11 och det ser inte bra ut. På weather-forecast sägs det att det är 5cm i de nedersta backarna, offpisten är "packed", och "the best slopes can be found on high altitudes" (eller något liknande).

Hej!
Har varit i BG sen mitten av januari ungefär och ända sen jag kom har det faktiskt blivit mindre o mindre snö :( Just nu är det vad jag skulle kalla akut brist på snö. Någon snö i dalen är inte o tala om. Men enligt väderrapporterna som Nilla postade så ska det ju komma nästa vecka så vi får väl hoppas :)
Det finns såklart snö i backarna men det som radioleg snackade om stämmer nog tyvärr ganska bra.

:-( Va trist!!!

SNÄLLA, kan du inte uppdatera igen typ i mitten av kommande vecka, hur snöläget är då?!

Tack på förhand!

Nilla

Lindoo sa:
Hej!
Har varit i BG sen mitten av januari ungefär och ända sen jag kom har det faktiskt blivit mindre o mindre snö :( Just nu är det vad jag skulle kalla akut brist på snö. Någon snö i dalen är inte o tala om. Men enligt väderrapporterna som Nilla postade så ska det ju komma nästa vecka så vi får väl hoppas :)
Det finns såklart snö i backarna men det som radioleg snackade om stämmer nog tyvärr ganska bra.

Det ska tydligen snöa lite över helgen. ungefär 13 cm ska det komma enligt snow-forecast på 1600m, och ca 20cm på toppen. På botten, ca 1000m, ska det mest regna. Hoppas bara att det fortsätter hela nästa vecka också.

hallo, Du ville jag skulle uppdatera Nilla, sa kortfattat: Ingen ny snö!
Visserligen snöade det lite lite uppe pa topparna igar men det var ganska obetydligt.
Idag är det stralande sol och plusgrader igen som vanligt...
Hinner inte skriva mer nu men kan uppdatera igen om nagra dagar :p

Tack Tack!

fast strålande sol låter ju inte heeeelt fel det heller!! Åker ner på lördag morgon så vi lär ju få se själva med egna ögon snart :-)

Jag var i BG i fredags och det finns snö men det är dåligt brevid pisten uppkört överalt, men klart godtjänt i pisten kanske lite isigt. Så är var läget i hela Salsburger land. Snögränsen i teräng ca 1200 meter.

SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
Kom alla mina kycklingar nu e det fritt fram ;)
Det är snö överallt :) Jag skojar inte.
Det började snöa i söndags tror jag det var och sedan två dagar tillbaka har det snöat konstant.
I dalen är det minst en decimeter om inte mer. På toppen måste det vara en halvmeter minst.
Alla jublar här just nu :D Snön kom i sista sekunden kan man säga...
Puder!

Du gör mig så glad Lindoo! JAg åker ner imorgon. Nu fattas bara solen (och 30cm snö till), och tyvärr verkar det inte bli så mkt av den varan nästa vecka. Men ändå... sjukt gött med snö.

Sweeeeet...

Nån som kan uppdatera dom närmsta dagarna, med snöläge, väder, prognos? Lindo, radioleg eller Nilla?

Tacksam för svar!

Vi kom hem i söndags efter en härlig vecka. föll som sagt MYCKET snö i 2 dygn, blev tom skitmysigt i Dalen MEN man kunde se att det smälte undan ganska omgående efter några dagar. Vet dock inte läget i backarna, när vi var där vart det suveränt i alla fall!

Snön har smält en del nu faktiskt. Den som låg i dalen smälte ganska fort. Uppe i backarna en del också. Snöläget just nu är väl mest sorbé på de flesta ställen :(
Det snöar just nu men om det blir blötsnö i backarna ändå eller inte får vi väl se imorgon. Har inga större förhoppningar faktiskt. Det har snöat från och till nu under en period men där emellan brukar dagarna vara så pass varma att det smälter lika fort igen, tyvärr.

fan va nice att det tok-snöade o vart sååå mysigt just veckan vi var där!! *me like*

Lindoo, är du nere o säsongar eller? när åker du hem o så då?

Tja!

Finns det nån skateramp i Bad Gastein, så att det är lönt att ta med skateboarden när man ska ner nästa vecka?

Yes jag säsongar :) Men aker hem pa fredag :( Sa nu ska jag bara aka sa mycket det bara gar innan jag aker hem.
ongarot: Har faktiskt ingen aning om det finns ngn skateramp men har inte sett ngn iaf. Jag är nog inte rätt person o fraga tvärr.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp