Snöläget i kittelfjäll?

Snöläget i kittelfjäll?
Pratade med en gubbe för några dagar sen som sa att det låg grus o lera i t.ex. storgrova och dom andra ravinerna. Avgörandet om det är bra eller dåligt med snö lämnar jag till dig!

Snöläget i kittelfjäll?
Det bör vältilläggas att det är en viss skillnad på om det är grus och lera i Storgrova, eller om det är grus och lera även i dom andra ravinerna.

Snöläget i kittelfjäll?
Hej!

Så här ligger det till, det finns snö, men det går bara att åka dom pistade backarna...
För några dagar sen så snöade det någon dec eller lite mer! Jag var där för två veckor sedan och det gick bra, det var bara natinella som det var lite snö i.
Ta kontakt med Kittell här på freeride! Lisa heter hon, hon bor där uppe och är helikopterguide på Helinord. Annars kan du prova mad-mike!

Jag tycker att du ska åka, om det har snöat! Dessutom pratade jag med Lisa igår och hon sa det att det skulle snöa några dagar nu däruppe.

Ha det bra!

Snöläget i kittelfjäll?
Ett tips om snöläget i Kittelfjäll är. Kolla snorapporten.se om snö djup dra sedan bort 55cm på snödjup i backe och 65cm från snödjup i terräng. Storgrovas snö får du om du drar bort ca 80 från snödjup i backe. Oftast stämmer snörapporten sämre senare på säsongen, jag tror att dom kollar snödjupet i någon gammal fångstgrop vid Konsum.

Tillbaka
Topp