Snöläget i Monterosa/Alagna?

Ja faktiskt. Jag kom precis hem från Champoluc och jag kan ba säga hur det var när ja var där... Det var inte mycket snö alls under veckan, sten i backen, soligt så snön nästan smällter bort. Men dom lokala byborna hade lovat snö hela veckan när jag var där, men det kom inget :( Jag vet inte hur det ser ut just nu, men det var en vecka sedan jag var där.

Italienarna har inte haft så lite snö på över 30 år.

EDIT: Med andra ord: Ingen off-pist, ingen alagna...

Senast ändrad:
kom hem från gressoney för en vecka sedan. Skitdåligt med snö men italienarna sköter ändå pisterna jäkligt bra det får man säga. Men offpist fanns inte att tala om när jag var där. Jag vet att det har snöat nu i veckan dock så det kan ju mycket väl vara bättre nu.

Man får hålla en tumme att det dumpar när man är där. Ser ut som det kan komma lite i veckan, men så har pognoserna sett ut tidigare utan att det har kommit en flinga.

Det är bara hoppas på lite tur!!

Kan man få höra lite fler lägesrapporter från Monterosa!!! Det verkar ju ha kommit en del snö den senaste veckan och ska visst snöa de närmaste dagarna. Kom igen nu, ni som är på plats! Är det fortfarande knappt åkbart i Alagna eller är det åtminstone värt ett besök nu???

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp