Snön Faller i Chamonix

ChamBenkeYxan

Ny medlem
Snön Faller i Chamonix
När jag vaknade i morse och tog en titt ut ur mitt fönster så gissa vad jag såg.
Jo detta vita fina kalla underbara vatten fenomen som kallas snö, komma svävande ner genom luften.

Efter en vecka med riktigt kallt väder i cham så kom äntligen neigen oxo och visst lägger den sig.
Ingen jävla skåne snö där så fort dom små underbara flingorna rör marken så smälter dom bort.
Nej riktig hög alpint vitt fluff.
Ibland e livet underbart

Snön Faller i Chamonix
Eller nä jag menar det spöregnar i chamonix.
Så kom inte hit.

Faktum är att backarna i chamonix har blivit flackare i år.
En något misslyckad PR cup från Companie de Mont-Blanc.
Så kom inte hit.
Det e flakt och regnar.

Snön Faller i Chamonix
Jag hörde att man dessutom bara får åka ner i liftarna, vilket gör att man måste knalla upp. Låter ganska trist. Chamonix suger!! (Åk inte dit..)

Snön Faller i Chamonix
Enligt säkra källor brändes hela Champo-X ned i somras. Flera researrangörer har trots detta fortsatt att arrangera resor, de bilder som finns på webben och i kataloger är bara gamla bilder från förra vintern. Säsongens boeende blir uteslutande i provisoriska baracker eller militärtält.

För den som inte knatar själv blir skidåkningen begränsad eftersom den enda liften som fungerar är kabinen upp till Alger du Medi. Men det är sannolikt lika bra eftersom det inte finns en enda pistmaskin i dalen som överlevde den stora branden.

Rekommendationen är att alla avbokar sina resor till Champo-X och istället bokar en vecka eller säsongen i vårt svenska alternativ Blindvallen (som enligt säkra källor ännu inte har bränts!).

That´s all kids! / MM

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp