Snön som öser över Stockholm.

Perkal

Ny medlem
Jag vaknar inte allt förvånad över att det snöat, men när gruset i ögonen har pillats bort så ser jag att det snöat som fan. Säkert närmare 15 cm, visst inga jätte mängder så. Men det är ju trots allt slaskstaden och jag brjar stark fundera på att dra iväg och åka ett puder åk i hammarbybacken om det fortsätter
att snöa som det gör, men börjar undra om dem dragit igång snö kanonerna i hammarbybacken för det vore ju riktigt trist som det snöar just nu.

Hur ser det ut i övriga Stockholm? Tänker då mest på Flottsbro och Väsjöbackenkör dom snö kanonerna där eller finns det någon sida där man kanske kan åka lite orört? Eller finns det några local ställen ni känner för att dela med er av så snälla gör det!:)

Förövrigt så får ni gärna skriva vart i Stockholm vart ni bor ch hur mycket snö det är.

Stockholm, Södermalm: 20-27 cm. Det mätte jag under balkongen på ett läställe och det lär vara mer om jag skulle orka gå ut en bit till! Fan asså vi Stockholmare kanske får oss några åk innan man åker väg efter man firat julen med familjen.

Jag tror Växjöbacken kommer öppna först.
Jag e bra sugen på Hammarby fresh pow runs :D men man ska nog inte ta finlaggen/brädan och räkna med att man kan köra fast åkdonet i nått krux, ska gå ut med jycken och kolla om jag får nån bra sikt över H-by och återkommer :D

J-Rosenqvist sa:
Jag tror Växjöbacken kommer öppna först.
Jag e bra sugen på Hammarby fresh pow runs :D men man ska nog inte ta finlaggen/brädan och räkna med att man kan köra fast åkdonet i nått krux, ska gå ut med jycken och kolla om jag får nån bra sikt över H-by och återkommer :D
Oh, gött du får uppdatera snarast! När jag gik ut på kajen för att kika över och se hur det såg ut så ser det vitt ut. Knappt så man ser igenom detta väder.
Thumbs up. Tror ju dock att inte den snön som finns nu räcker till att bära en uppe från sten etc, krävs nog lite snö till så kanske man får åka lite pow.
Sålde mina gamla lagg här tidigare så har ingen lust att paja belaget.
Btw, kolla väst sidan där bruakr det blåsaner en massa kan ju vara bra med snö är.

Lee-nus sa:
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=56558
Jo för det är ju verkligen det jag vill vara med om, "20cm i skåne" etc.
Söker lite mer specifik information om Stockholm och vart det kanske finns åkbar snö.

Så snälla kan du sluta leka Polis på detta forum? Börjar ju bli relativt drygt.
Låt adminsen sköta sitt.

Senast ändrad:
Perkal sa:
Lee-nus sa:
Söker lite mer specifik information om Stockholm och vart det kanske finns åkbar snö.

Låt adminsen sköta sitt.
det var ett tips, inte en uppmaning, så sluta grina.
vad gäller åkbar snö är det väl fan ingen som åker nån annanstans än vid de liftar som finns i sthlm, så det säger ju sig självt vart man letar.

Senast ändrad:
Lee-nus sa:
Perkal sa:
Lee-nus sa:

Låt adminsen sköta sitt.
det var ett tips, inte en uppmaning, så sluta grina.
vad gäller åkbar snö är det väl fan ingen som åker nån annanstans än vid de liftar som finns i sthlm, så det säger ju sig självt vart man letar.
Det första orkar jag seriöst knappt bry mig om, kan ju ge tipset att du skriver varför jag borde läsa tråden ser det ju knappast lika "Polis" Aktigt.
Tex www.jaggillarbordstennis.se "Det är en jätta bra hemsida med ett bra forum lr alla pingis älskande människor.

Sen så finns det fallhöjd på många ställen. Kanske knappast några åk att hänga i grannen men man kan få bra bilder. Och om jag åker i Stockholm är det mest för att
få känna lite på snön md skidorna, och kan lova dig att det finns en massa fina orörda pulkabackar i stockholm om är klart åkbara.

Perkal sa:
Jag vaknar inte allt förvånad över att det snöat, men när gruset i ögonen har pillats bort så ser jag att det snöat som fan. Säkert närmare 15 cm, visst inga jätte mängder så. Men det är ju trots allt slaskstaden och jag brjar stark fundera på att dra iväg och åka ett puder åk i hammarbybacken om det fortsätter
att snöa som det gör, men börjar undra om dem dragit igång snö kanonerna i hammarbybacken för det vore ju riktigt trist som det snöar just nu.

Hur ser det ut i övriga Stockholm? Tänker då mest på Flottsbro och Väsjöbackenkör dom snö kanonerna där eller finns det någon sida där man kanske kan åka lite orört? Eller finns det några local ställen ni känner för att dela med er av så snälla gör det!:)

Förövrigt så får ni gärna skriva vart i Stockholm vart ni bor ch hur mycket snö det är.

Stockholm, Södermalm: 20-27 cm. Det mätte jag under balkongen på ett läställe och det lär vara mer om jag skulle orka gå ut en bit till! Fan asså vi Stockholmare kanske får oss några åk innan man åker väg efter man firat julen med familjen.
kankse lite onödig tråd eftersom det finns flera av dem. Men men

I enebyberg är det säkert 30cm. Inga bussar gå pga snökaos :)

/marcus
http://marcusfoto.com/blogg/

WORD!! Admin hälsar att han vill ha tillbaka sitt jobb :D ...Linus du är bland vänner, sänk garden.

folks måste skaffa bättre sysslor än att BESSERWISSRA på the MO FO forum lixom!* Skidor och bräda är KUUUUUL!!!
vill man tävla så gör det i backen, men visst man kan ju va allan på forum och sen sitta ivägen framför bigjumpen med prestations ångest och trickz mindstorm också.....

Observatorielunden är ju den enda kullen i sthlm med lite fin lutning, den får man nog hajka !? det betyder att man GÅR alternativt KLÄTTRAR upp.

Det såg fint ut! gissar på att det ligger fält med 30 cm i alla fall, och dom sprutade ...mycket bra! ska upp på vinden och rota fram nått som redan e sönder kört tänkte jag, syns imorgon vid soluppgången O__o

* jag ger mig själv rätten att vara bitchig där negativ attityd florerar.

I <3 Head

J-Rosenqvist sa:
Observatorielunden är ju den enda kullen i sthlm med lite fin lutning, den får man nog hajka !? det betyder att man GÅR alternativt KLÄTTRAR upp.

Det såg fint ut! gissar på att det ligger fält med 30 cm i alla fall, och dom sprutade ...mycket bra! ska upp på vinden och rota fram nått som redan e sönder kört tänkte jag, syns imorgon vid soluppgången O__o
frid pastorn, frid.
så det går att åka även utanför liftarna på sina håll i sthlm? har svårt att föreställa mig att snötäcket skulle vara såpass tjockt, eller att folk har utrustning de bryr sig om så lite att de skulle ge sig på det. men visst, i stand corrected, så att säga. om det är sanning, dvs.

dessutom står jag fast vid att man kan diskutera sånt här även i en tråd som är tillägnad snöfallet i hela landet. varför inte liksom? ser inte problematiken helt enkelt, har ingenting med nån dålig attityd att göra.

Utanför min dörr i Haninge (söder om sthlm) så mäter stickan 40cm+ och det fortsätter att snöa. Blir nog att bygga hopp i helgen sjukt kul att leka på hemma plan och inte behöva åka iväg hela tiden

J-Rosenqvist sa:
Oh, det låter riktigt nice, kollade du hur det såg ut på baksidan?
Aja vi syns imorgon, vid soluppgång. Hur känner du igen mig? Jadu, vi lär vara ensamma där!

Bättre upp!!! En polare har tydligen börjat köra plogbil och berättade idag att han plogat upp en STOR snöhög att shejpa en corner/quaterpipe ur :D .....inte så illa!

Måste nog bevara mystiken lite men det är en kvart från Gullmars med buss och vi tänkte försöka dra dit nån dag i helgen, haka på om du vill!

btw nu ere säkert 35-40 cm ute, det var knädjupt på sina ställen...jag e lyrisk nu.

J-Rosenqvist sa:
Bättre upp!!! En polare har tydligen börjat köra plogbil och berättade idag att han plogat upp en STOR snöhög att shejpa en corner/quaterpipe ur :D .....inte så illa!

Måste nog bevara mystiken lite men det är en kvart från Gullmars med buss och vi tänkte försöka dra dit nån dag i helgen, haka på om du vill!

btw nu ere säkert 35-40 cm ute, det var knädjupt på sina ställen...jag e lyrisk nu.
Haha, hade gärna gjort det men är ingen "Parkråtta". Haha, men låter sjukt kul förde!

det bara forsätter snöa! Det kan nog räknas som ett dump den här senaste veckan. Om det fanns någon fallhöjd av klass häromkring så skulle det vara hets vid liftarna. Undrar vad det skulle kosta att bygga ett vettigt fjäll på någon tråkig yta häromkring? Vem har nytta av gärdet till exempel? Eller så kan man lösa debatten kring årstafältet.
nä, nu blir det kaosande längdskidåkning i igensnöade spår i brist på annat.

ganska fint med snö ändå.
vi här nere i söder vi har haft 15-20 cm ett bra tag nu.
vallåsen öppnade igår och livet leker.
fan så fint!

flottsbro öppnar nog ganska snart, tror jag efter detta klipp, dom håller ju på att fixar med liften och allt så snart efter lite mer sprutning, kolla webkameran :P

lyckades inte med hacka fram och tillbaka med kodningen :D, så här har ni en länk: http://www.flottsbro.se/flottsbro/nyheter.asp?item_id=91

lägger in webbkamerorna här också så kan man kika på dom direkt i tråden, hoppas dom funkar skriv annars!

Flottsbro:
image_00001.jpg

Väsjöbacken, man kan nog mest gå på deras kamera eller ringa dom för hemsidan inte vidare uppdaterad!
vasjo1.jpg

Lägesrapport övriga utan webbkameror:

Ekebyhovsbacken: Meddelar via sin hemsidaatt dom öppnar backen på Juldagen!!!
Hammarbybacken: Säger att dom hoppas kunna öppna framåt jul och/eller under mellandagarna kolla länk för bilder och mer info: http://www.skistar.com/hammarbybacken/svenska/diverse_artiklar/snolaggning.app
Ekohlmsnäsbacken: Ej fastställt men preliminärt i mellandagarna!

tack och hej! :D

Senast ändrad:
Skurup, Skåne.. mellan 60-100cm, helt sick! Snöat non-stop i mer elr mindre 3 dygn nu, längesen de var så mkt snö här : )

Senast ändrad:
fenox92 sa:
tvekar starkt på en meter snö i skåne
Ja det kanske lät lite väl mycket men eftersom det säkert finns ställen i Stockholm som har upp till 50-60cm snö, så kanske det kan vara så mycket snö där men efter som att en meter är en jävla bra mängd snö så låter det inte så jätte troligt.

Senast ändrad:
sorry för OT då, men om ni inte tror mig så är det så djupt på sina ställen, ligger åtminstonde 50-80cm där jag bor:

--DSC_0087.jpg

Senast ändrad:
Allemaaan sa:
spaderkunG sa:
sorry för OT då, men om ni inte tror mig så är det så djupt på sina ställen, ligger åtminstonde 50-80cm där jag bor:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/--DSC_0087.jpg
det ligger ju något där under har ju inte blivit nån random backe av bara nysnö va :S eller vaaa
Det är bland annat skottad snö i den höga högen. Men jag mätte det innan, var ca 60cm. Inte dåligt för att vara här : ) Synd att det inte finns någonstans att åka bara : /

spaderkunG sa:
Allemaaan sa:
spaderkunG sa:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/--DSC_0087.jpg
det ligger ju något där under har ju inte blivit nån random backe av bara nysnö va :S eller vaaa
Det är bland annat skottad snö i den höga högen. Men jag mätte det innan, var ca 60cm. Inte dåligt för att vara här : ) Synd att det inte finns någonstans att åka bara : /
hehe yes najs man, vad det jag misstänkte också! :) men 60cm måste vara väldigt mycket för Skåneland, tror vi har 60cm runt nånstans där också här i Huvudstaden också! jävligt najs med vit ju till hela Sverige från norr till "ända" ner till Skåne! Var många år sen sist bara här i Sthlm!

Såg på väsjös cam att dom har börjat schakta ut snön lite grann nu! Desutom så ser snökanonssnöhögarna riktigt feta ut:)Väsjö lär ju öppna vilken dag som helst nu i veckan :]

Är det bara jag som tycker det har varit helt sjukt i kallt Stockholm de senaste dagarna? Fan kom hem en kväll o då stog temperaturmätaren på -18 :o, kan inte ens minnas hur länge sen de va så kallt sist..

Senast ändrad:
Hampe_ee sa:
Såg på väsjös cam att dom har börjat schakta ut snön lite grann nu! Desutom så ser snökanonssnöhögarna riktigt feta ut:)Väsjö lär ju öppna vilken dag som helst nu i veckan :]

Är det bara jag som tycker det har varit helt sjukt i kallt Stockholm de senaste dagarna? Fan kom hem en kväll o då stog temperaturmätaren på -18 :o, kan inte ens minnas hur länge sen de va så kallt sist..
Jag kommer inte ihåg att det varit över 10 cm nysnö på marken i Stockholm på flera år! Och dom har lovat en vit jul, ser ut som det kommer bli en lovande vinter:)

Senast ändrad:
Perkal sa:
Hampe_ee sa:

Jag kommer inte ihåg att det varit över 10 cm nysnö på marken i Stockholm på flera år! Och dom har lovat en vit jul, ser ut som det kommer bli en lovande vinter:)
Verkar som det blir Hammarbybacken som öppnar först om dem inte öppnar samtidigt:)

Perkal sa:
Verkar som det blir Hammarbybacken som öppnar först om dem inte öppnar samtidigt:)
samtidigt som ekebyhovsbacken dom var tidigare ute med att dom också skulle öppna på Juldagen...

Tillbaka
Topp