Snöpark i Göteborg

Speedstar

Ny medlem
Snöpark i Göteborg
Hallå, jag har just flyttat till Göteborg från östersund och undrar hur mycket snö det kommer i göteborg under vintern. Räcker det till en snöpark och finns det någon som tagit initiativ till att bygga en? Jag vill hoppa i vinter utan att behöva resa flera timmar någon som vet hur man gör?

Snöpark i Göteborg
Ulricehamn ska va nice, snacka med killarna på Active, dom som styr det där.
ska tydligen gå bussresor på vardagarna dit. en timmes bilfärd har jag för mig.

Snöpark i Göteborg
Det finns tankar på att rusta upp hoppbacken i slottsskogen och området runt omkring. Skulle vilja bygga en dualbana för mtb på slätten nedanför och fixa bigjump i backen, modell stort och litet. Än sålänge har vi inte koll på hur Park&natur och kommunen ställer sig till nåt sånt men det är ju ett måste för gbg om folk ska kunna ha nå kul här.

Sen kommer det väl inte så värst mkt snö, men det ligger5 en ishall inom 300m så där kan man få snö om man ska ha tävling, kanske.

vi får väl se

Snöpark i Göteborg
Ulricehamns park var väl inte direkt världsklass iår. Inte nog med att den typ aldrig blev underhållen.. Hoppas de inser att de behöver sätta upp en massa staket, plank, minfält, taggtråd, allt för att förhindra ungar etc att plötsligt glida in och ställa sig på kicken, långsamt försöka staka sig över den. Givetvis då medans pappan står vid sidan om och hejar på. En blott tanke på att någon faktiskt är på väg att hoppa har det inte.

Snöpark i Göteborg
kan vi itne börja tjata på alebacken om att vi får bygga park där då? dim kan ju spruta hur mycket snö som hellst där ju (tar vatten från älven) och dom har en schysst pistmaskin

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp