Snösäkraste orten i Österrike nu i mars

Mr_Iceman

Ny medlem
Åker med familjen till Bad Gastein den 20 mars. Bilar från München. Börjar bli osäker på om vi valt rätt ort. För oss är det inga problem att omgruppera. Högsta topp i Bad Gastein ligger på ca 2 800 m. Nu till min fråga: Finns det någon bättre (snösäkrare) ort vi kan välja? Har läst att vädret i Österrike har varit ganska milt.

Tilläggas bör att vi är inga proffs på skidor. (Två vuxna + två grabbar på 8 och tio år).

Vore jättetacksam för hjälp!

Beror väl på om ni skall åka i eller utanför pisten.
Om det är piståkning som är aktuellt så tror jag att ni kan vara lugna vart ni än åker.
Här i st anton är alla pister fina trots att vårvädret börjat komma på riktigt nu, det ser dock värre ut i off pisten då det var ett tag sedan det snöade.

Valgardena är grymt, har också hört att det ska finnas bra med snö i dolomiterna men att det är sämre i Österrike, valgardena har ett riktigt stort skidområde, själv är jag nyss hemkommen från engelberg, vi hade riktigt sköna dagar men en av guiderna på guidekontoret var precis hemkommen från dolomiterna dit han hade bilat 8 timmar bara för att få riktigt bra lössnö åkning, Så dolomiterna och valgardena gissar jag är bäst...

Tillbaka
Topp