Snöskoter för pudersnö, funäsdalen offpist

davidf96

Ny medlem
Tjena alla freerider's! Min pappa ska hyra en stuga i funäsdalen den här säsongen så nu skulle lite tips och information vara uppskattat.

Vi vill gärna köpa nån billig snöskoter (15-35k) så vi kan åka upp till nåt fjäll och åka lite pudersnö. Nån som vet vart man kan åka och vad för snöskoter man behöver? Om det ens är värt det eller om bara ska åka liftar och hitta lite lössnö utanför pisterna.

Tacksam för alla svar om vad vi borde göra och inte göra! :)

Senast ändrad:
I funäsfjällen är det tyvärr förbjudet att åka skoter utanför lederna.:(
Bästa chans till liftburen lössnöåknong är nog ramis.

Hyr när ni är där. Det brukar gå att hyra alla de nya mountainmaskinerna från Ski-doo, Polaris, Arctic, Lynx eller Yamaha. Att köpa en skoter är sällan en bra affär. På två säsonger tappade jag 25k på min skoter, plus reservdelar, skatt och bensin. Bensin är svårt att undvika men jag skulle ändå rekommendera att hyra. Ofta mycket som strular på skotrar i den prisklassen du nämner och omodern körställning. Jag hade hyrt i alla fall!

Edit: Såg nu vad personen innan skrev. Då kan ju det vara bra att kika på ;). Annars har du ett forum som på Snowmobile.se dom kan nog hjälpa dig bättre än vad många här kan.

A

Senast ändrad:
Stämmer det Pimplegals skriver. Du har ca 2 km minst till Skarvarna från skoterleden till exemple. Och då är du vid botten av Skarvarna..

Tillbaka
Topp