Snötillgång i kanada!?

• Trådstartare Trådstartare VEhrling
  • Start datum Start datum
V

VEhrling

Guest
Snötillgång i kanada!?
Hej är det någon snäll bummare eller annan person som kan berätta hur mycket snö det ligger i orterna i BC, de jag är mest intreserada av är Golden/kicking horse, feinre, red mountain, revelstoke och whitewater.
Jag har tittat på hemsidorna men jag litar inte på vad dom säger så nu vill jag ha riktig information, från folk som befinner sig på plats eller som precis kanske varigt där.

tack
//V

Snötillgång i kanada!?
Fernie och Red är lite katastrof, Kicking har 138 i bas just nu, Whistewater vet jag inte. Whistler och Revelstoke får och har fått mest just nu! Banff området har ok med snö men inget nytt på gång.
Det snöar lätt i GOlden nu. Ska förhoppningsvis komma ca: 10-15 över helgen så kanske kan julafton bli fin!

Snötillgång i kanada!?
det snöar här i fernie och det finns väll runt ca 170 cm. så jag lovar dig att letar man eller hikar kan man få ett par riktiga åk!

så rydellen! fernie är inte katastrof! om man jämför mot förra året så är det mindre bra men absolut inte katastrof!

Snötillgång i kanada!?
Åkte lite puder i Red Mountain idag. Var midjedjupt puder så det är väl inte riktigt katastrof? O det var inte ens en driva utan det var i skogen. Så snö finns det nog.

Snötillgång i kanada!?
whistler är faktiskt riktigt bra just nu. Har mest öppna backar och områden i nord amerika...Kom hit, eller förresten kom inte hit, jag vill ha pudern för mig själv.

Snötillgång i kanada!?
My bad! Oj det har hänt lite det sista när jag tittar närmre. Red har fått 10 cm typ 5 dagar irad!
Fernie har ett mycket respektabelt snödjup ppå 158cm. Kicking ligger lite i dvala efter bra start. Men snart börjar det igen! ;D
KOmmer det inget i Kicking närmaste veckan så drar jag til Revelstoke tidigare än väntat.

Snötillgång i kanada!?
tack för alla fina svar ni får gjärna fylla i om det börjar snöa eller töa i "eran" ort som ni befinner er i!

Snötillgång i kanada!?
Ikke tro alt du leser på internet og hjemmesidene til orterna....
Det har kommet en del snø i Fernie siste uken (ca 20cm i natt), men jeg skulle si det ligger ca 1m++ snøbase.
Mye bra og dyp pudder, men det er ustabile forhold med is under den nye snøen og mye terreng er stengt av skipatruljen.

Snötillgång i kanada!?
Vi är också lite oroliga över ett vekt lager över skare djupt ner. Antingen är det säkert eller så går det monsterlaviner som det är nu. Väldigt svårbedömt. Vet inte hur det är på andra orter i BC men det är samma vad jag hört.
Vi fick 24cm på 24 timmar i Kicking iaf.

Snötillgång i kanada!?
vi har en jävlans massa vitt guld här borta iallafall, kom nästan 20cm till inatt, is nice, we like

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp