Snowblades HJÄLP! :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
hahaha fan va klockrent. skriv snowblades o de blir upplopp på freeride..!! vilket iofs inte är mer än rätt..!
klart grabben driver.. annars skulle hans användare inte vara skapad idag.. man vill ju inte förstöra sitt rykte.. så de är ju bättre o skapa en ny "person"..

men men.. grabben fick ju nåt kul o läsa iaf i väntan på snö..

kan ingen starta en norrlänning vs. sthlmare tråd oxå.. dessa ämnen är ju bara så nyskapande...

Hm.. alltså..Har nån någonsin sett någon som ser ut att inte ramla på röven när som helst på ett par snowblades? Jag har kanske iofs bara sett tyskar och fulla danskar...

"Blades":en på bilden ser ut att vara HEADs BigEasy som mycket riktigt kommer med "säkerhetsbindningar". Kolla http://www.head.com för mer info.

Jag har aldrig sett BigEasy i någon butik men alla skidhandlare som säljer Head borde kunna beställa ett par åt dig.

Plan B är, som någon nämnde att låta skidhandlaren montera på ett par säkerhetsbindningar på vilka "Blades" som helst.

Lycka till!

När jag provade min kompis blades,, och det var bara EN gång,, för det första så går dom inte å åka på. För det andra så är det kinte bra att åka offpist med dom, drog av ledbandet första gången jag gjorde det,, så PGA det kunde jag inte åka nå mer den säsongen..

Så köp inte Blades,, men du gör som du vill..

ja

ja tycker som fluffsurbarn o sandberg2
o alla andra som typ scotten o dom

blades e för danskar, och sen att du åker det med stavar med...ojojoj

Nojlas sammanfattade den här tråden ypperligt.

Jag ska förtydliga en mening i hans inlägg i egenskap av moderator: RESPEKTERA ANDRAS ÅSIKTER!
Om han vill åka snowblades, låt honom göra det! Kom inte med nedvärderande kommentarer om att det är "gay" att åka dem, att han ska skaffa sig ett liv med mera.

Om man ser svaren ovan som en helhet är det precis som Nojlas säger: ren och skär mobbning vilket tyder på simpel dumhet bland majoriteten av dem som svarat ovan.

Från och med nu vill jag se KONSTRUKTIVA inlägg i tråden.
Dessa kan till exempel innefatta vettiga argument för att inte åka (eller för att åka) snowblades samt givetvis SVAR på hans legitima frågor.

Inga personliga påhopp (kränkande inlägg) är tillåtna!

Det är NI som gör Freeride, just nu driver ni den i fördärvet. Dumt, jävligt dumt.

frågan du söker är " finns det några BRA affärer som säljer snowblades i Stockholmstrakten?"
bra och bra... man har ju sjunkit bra lågt om man säljer blades. men finns finns det säkert! om du nu fortfarande insisterar på att vara mest o-cool i backen.

jag åkte snowblades sen jag var 8-13 å då åkte jag i skogen..de går bättre än med normal långa twins/slalom skider..så om du bara ska åka i skogen så gå på ett par blades..men hoppa ALDRIG med dom..man får ingen balans i luften åså blir de en "bajslandning"..

[1]du får köpa ett par blades i vilken butik som helst..betala lite till skulle jag gissa på för att få en bindning fast satt..

[2]twins är för jibbers å dom som snurrar runt i hopp/rails/walls m.m..ser typ ut som blades fast längre..man får bättre höjd/balans/landning/fart..ja äre nått jag glömt?

takecare..ride safe..

Om jag inte minns fel så brukar dom som hyr ut snowblades montera med "riktiga" bindningar...
Kan vara något jag fått för mig men tror det är så....

Mitt råd är att du satsar på ett par korta lättjobbade TwinTipp ist.

Har provat "blades" själv men det gör jag nog inte om. Det kändes som att ge sig ut i en sluttning med skrinnskor =S , det går att åka offpist om det är tillräckligt brant = minimum 40grader.

En liten seriös variant av detta inlägg (även om det är ironiskt) är att snowblades är jävligt farligt. Så farligt att det vid mer än ett tillfälle har varit på tapeten att förbjuda dem iaf i SkiStar backar. Folk bryter ju benen på sig själva och alla andra stup i kvarten.....

Alltid kul med ngn som hetsar lite iof:)

"Snowblades Skyddar Bara Pjäxorna Från Asfalten"

men asså det e la bara att montera på ett bar vanliga bindningar på ett par snowblades. Men snälla. Du bor i sälen och du åker blades... aj aj

KONSTIGT nog är det väldigt mycket fransmän som åker snowblades, när dem har dessa UNDERBARA skidberg! Det är ett litet mysterium för mig :/

där fick jag svaret på min fråga! Det var en stockholmare som skrev detta inläget, de e bara dem som nöjer sig med nått b alternativ till skidor och snowboard lr danskar. Men men testa och åk riktiga skidor eller åk snowboard då kommer du märka varför du du blir terroriserad som bladare.

SV: Snowblades HJÄLP! :)
Av: Davz00r Datum: 2005-11-14 20:55:08

OMG... :S
Jag åker; Snowboard, Skidor och snowblades... det roligaste att åka är snowblades efterssom det är hur enkelt som helst att ta sig igenom offpistbackar som innehåller träd osv. Hur enkla som helst att svänga med och det går undan.

Davz00r: eehhh...fattar inte riktigt hur du tänker..,men offpist med snowblades är faktiskt ett skämt! det går ju bara inte!

anledningen till att alla (iaf jag) inte gillar snowblades tror jag är att man "drar alla snowbladesåkare över en kam"... för när jag ser en snowbladesåkare, så tänker jag i alla fall alltid:
"åhh nej, inte en sån där som åker och hasar i pipen, åker rakt ned i backen med armarna rakt ut åt sidorna utan någon som helst kontroll och oftast har en lite för stor bomullströja på sig som alltid är lite blöt längst bak i röven + att täckbyxorna oftast är istoppade i pjäxorna, vilket ser förbannat galet fult ut!" Så tänker iaf jag...det är därför man irreterar sig så mycket på de.

Jag tycker personligen att snowblades är lite töntigt...men jag har åkt det själv och det gör jag aldrig om....

Det finns vissa personer här som inte tycker om snowblades som jag t.ex. men håll det inom er i stället för att slänga ut en massa onödiga kommentarer...

de som gillar snowblades låt dom gilla det och fortsätt så... jag och andra folk som hatar det ska lägga ner dessa dåliga kommentarer och låta det vara...

Peace im out!!!

//Giro

jag säger bara attt du ska ha ett par twintips...dom är mkt roligare och man kan jibba mer! tricken lir snyggare dessutom;)

men grappen sa att han inte skulle ha dom för å hoppa med..utan ta sig fram i skogen med sina kusiner..så låt han köpa ett par!!

för det första så kan man köpa blades med riktiga bindningar på shopen här i tärnaby. sen så om du bara åker 7 dagar per år så kan jag inte förstå varför du är medlem här på Freeride. Jag åker 150 dagar per vinter och jag har testat blades och de var inte kul, det var svårt och långtråkit. Sen mina skidor... Jag har just nu fem par skidor; slalom, storslalom, parktwintips, feting twintips.

Senast ändrad:
Men hur jävla nödvändigt var det att dra upp en tråd som är två år gammal...

Det är alltid lika kul när någon drar upp en 2år gammal tråd.
Sen att inlägget inte tillför något till diskutionen är ju också ett plus...

du gör en efterfrågan om snowblades på freeride?! jag kan bara relatera till die hard 3, där Bruce Willis ställer sig i harlem med en skylt med texten: I hate niggers! det är skottpengar på bladesbögar här!! disrespect!!!

Snälla Köp inte snowblades jag testade det 1 gång Och jag gör aldrig det ingen!!!För det första det Gåår det Skit långsamt för det andra så ser det så fult ut , Man åker snowblades bara för att man inte kan åka skidor! Så jag ger dej ett tips om du vill se ut som en Tönt i backen som inte kan åka köper du snowblades men om du ska se lite bättre ut när du åker i pisten elr jibbar så köper du twintip elr vanliga skidor (Köp Twintip)

Ringzta sa:
Snälla Köp inte snowblades jag testade det 1 gång Och jag gör aldrig det ingen!!!För det första det Gåår det Skit långsamt för det andra så ser det så fult ut , Man åker snowblades bara för att man inte kan åka skidor! Så jag ger dej ett tips om du vill se ut som en Tönt i backen som inte kan åka köper du snowblades men om du ska se lite bättre ut när du åker i pisten elr jibbar så köper du twintip elr vanliga skidor (Köp Twintip)
Tror han funderar på att köpa ett par idag.. ja det är jag säker på... Han har sparat två år nu...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp