Snowblades???

freeride_nu

Aktiv medlem
Snowblades???
Hallå i stugan!
Jag har nyligen fått upp hakan för snowblades. Finns det nån som har koll på vilka märken som finns osv? Vad ligger de i för prisläge? Var finns de att köpa?
Verkar helskoj! Provade Kneissl BigFoot det var tufft.

Ja det var väl allt...

Snowblades???
Det finns några olika märken, men Salomon var först med denna uppfinning och jag anser att deras små-skidor är de bästa. Scott har två olika modeller som jag vet om, och jag tycker båda är lite klumpiga och inte alls lika bra skärning som Salomons Snowblades. Sen har det kommit några andra märken som har kopierat sina blades från Salomons, enda skillnaden är att det står ett annat märke på dom och att grafiken är i sjuttiofem olika färger från grön till lila. : )

Salomon har ju olika grafik på sina skidor de också, och det är inga märkbara skillnader på årets blades och förra årets, så ett tips är ju att köpa några begagnade på någon skiduthyrning som finns i Sveriges backar. Ett par som är lite slitna kostar runt en tusing och ett par nya kostar 15 hundringar. Salomon har även lanserat ett par nya blades som man har snowboard skor i. Fast de är fula som stryk och liknar mer ett ufo än någon utförsåkningspryl. Dessutom kostar de 2500 pix att köpa nya.

Snowblades???
På samme måte som folk kaller inline skating "rollerblading", er det mange som kaller skiboarding "snowblading".

Vel, Salomon var ikke de første; som opphavsmann til sporten skiboarding blir Jason Levinthal nevnt, grunnlegger av Line Skiboards.

Det finnes et utall amerikanske produsenter, med skiboards som er bredere enn Snowblades, med bedre egenskaper i løssnø etc. En side med links: http://www.netrom.com/~will/slink.htm

En tidlig produsent av skiboards var Kneissl med sine BigFoots, som egentlig var først.

Selv kjører jeg Salomon Snowblades fordi de var lettest å få tak i. Skiboarding er en feeet sport - gleder meg til Eurosport viser bilder fra X-games som foregår 15-17 januar. Skiboarding er med på andre året!

*<8^p

Snowblades???
Du har så rätt norrman där på andra sidan gränsen. : ) Ski-Boarding har jag inte hört talas om att det har hetat innan men såg det på sidan du länkade till, så nu vet jag. Själv så tycker jag att Snowblades är rätt tråkigt, fast då har jag inte åkt så mycket heller så jag ska väll inte yttra mig om det...

Snowblades???
Läste en presentation någon gång på denna sida och detta stod det:

"Det enda vettiga användningsområdet för snowblades är att skydda dina pjäxor när du går på asfalten."

Vad mer behöver man säga..

(Förlåt till dig som har det i sin presentation...)

Snowblades???
ett par snowblades är bar att träna trix på.

jag köpte den första snowblades skidan av salamon dom hade snowboardbindningar :P

Snowblades???
Om du nu vill köpa Snowblades tycker jag du ska kolla in Salomon´s.
Åkte själv på dom förut och tyckte det var bra grejer.

Försök dock köpa med utlösningsbar bindning, blir både lättare att få av/på och säkrare.
Tror dom flesta säljs med vanlig slalombindning idag, eller har jag fel?

Snowblades???
felix sa:
Om du nu vill köpa Snowblades tycker jag du ska kolla in Salomon´s.
Åkte själv på dom förut och tyckte det var bra grejer.

Försök dock köpa med utlösningsbar bindning, blir både lättare att få av/på och säkrare.
Tror dom flesta säljs med vanlig slalombindning idag, eller har jag fel?
hahahaha varför svara du honom ens? tråden är 9 år gammal wtf :D:D

Snowblades???
Är den nio jävla långa år?
Så lång trodde jag verkligen inte att det var, känns lite skumt.

Men visst säljs alla snowblades med vanlig bindning nuförtiden?

Tillbaka
Topp